14 Eylül 2015 Pazartesi

Yağmur Yağarken (Rains #1) - Lisa De Jong | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: When It Rains
Seri: Rains
Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 4.33  (11,658)
Benim Puanım: 3/5


Arka Kapak Yazısı

  Hayatım bir gecede sonsuza dek değişti.

  Beau benim ilk aşkımdı. Sonra her şey altüst oldu. Artık hiçbir şey eskisi gibi değil. Ona nedenini söyleyebilsem keşke. Ama söyleyemem. Hiç kimseye söyleyemem. Ona ne kadar ihtiyacım olduğunun farkında bile değilmişim. Ta ki gidişiyle yapayalnız kalana kadar.

  Sonra Asher Hunt çıkageldi. Büyüleyici bakışları ve muzip gülümsemesiyle... Herkes ondan uzak durmamı söylüyordu. Oysa onun tek yaptığı beni esir alan acılarımı dindirmekti.

  Ben, kaderimin o yağmurlu gecede mühürlendiğini sanıyordum ama Asher bana bunun sadece yeni bir başlangıç olduğunu gösterdi. Beni kurtardı. Bana yeniden umut verdi. Ama şimdi hayatım bir sır yüzünden bir kez daha altüst olmak üzere…

Yorum

  Hafif ve beni sıkmayacak bir şeyler okumak isterken Yağmur Yağarken ile karşılaştım, Kristal Kitap'ın yorumu ve bir kaç yorumu da görünce okumaya karar verdim. Elimde hafif ve bu tarz bir kitap oladığı için internette gezerken buldum ve e-kitap halinde okudum.

  İlk 200 sayfasını bir gece de okudum, geri kalanı çok zaman ayıramadığım için bir kaç günde okumak zorunda kaldım. Lafı çok uzatmadan yoruma geçsem iyi olacak. Normalde New Adult/Yeni Yetişkin pek okumam, çoğu kitap birbirinin benzeri oluyor ve bu beni çok rahatsız ediyor. Yağmur Yağarken de bu kitaplardan olacak diye açıkçası biraz çekinmiştim ama bir çok yönden beni şaşırttı.

  Konusu çok orijinal ya da farklı değil, farklı noktaları olsa da türünün diğer örneklerine çok benziyor. Yazar kelimeleri kullanmayı iyi biliyordu, bir çok diyalog ve cümle gerçekten çok güzeldi. Diyalogları alıntı olarak paylaşmak istiyordum ancak spoiler olacağı için vazgeçmek zorunda kaldım.

  İlk yarıyı kurken aklıma sürekli Rebecca Donovan'ın Nefes serisi geldi, neden bilmiyorum pek benzemiyorlar aslında. Sanırım bu türde en son okuduğum kitaplardan biri olduğu için.

  Kitap okurken duygulanan bir insan değilim, herkesin ağladığı yerlerde ben 'Ne var ki burada?' diye okurum genelde ama bu kitapta bazı yerlerden etkiledim, tamam gözlerim falan yaşarmadı ama etkilenmem bile önemli bence :D O sayfalarda yazarı beğendim, etkileyici yazmış, hissediyorsunuz yaşananları..
  Bazı yerlerse çok klişeydi, bu türün diğer örneklerine çok benziyordu keşke yazar böyle yazmasaydı dedim. Klişe sahneler ve olaylar olmasa puanım çok daha yüksek olurdu.

 !!Spoiler!!
  Asher'ı sevdim ama çok ayrı değil biraz sıradandı, yine de güzel cümle kurmayı biliyor çocuk :D Hastalığını öğrenince bu çocuk iyileşirse kitaptan nefret ederim dedim ve iyileşmeyince sevindim resmen :D 
!!Spoiler Bitti!!

  Neyse fazla uzatmayacağım, bu türü seviyorsanız okuyun derim. Fazla beklentiniz olmasan  ama konunun işlenişi ve diyaloglar güzel. Benim NA ve aşk romanlarıyla pek aram olmadığı için puanım biraz düşük. Zaman geçirmeniz için güzel bir kitap.

Alıntılar

"Geçmişi geçmiş yapan şey baştan yazılmaması." 
"Evlerin güzelliği içinde yaşayan adamların pisliğini örtemiyordu." 
"Ne kadar özel olduğunun fakında mısın?" 
"Evet, seninleyken farkındayım" 
"Hayat hiç adil değildi. Karmakarışıktı ve bizi taşıyabileceğimizden daha ağır yüklerle uğraşmak zorunda bırakıyordu. Bir gün gülümsetse bile ertesi gün paramparça ediyordu insanı.
Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder