23 Eylül 2015 Çarşamba

Dindar Beyin - Eriman Topbaş | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Dindar Beyin
Seri: Yok
Yayınevi: Panama Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 112
Baskı Yılı: 2013

Arka Kapak Yazısı

  Bu kitapta, genel olarak beynin mimarisi, beynin işlevleri ile dinin nörobiyolojik temellerine ilişkin alanlardan elde edilen bilgilere yer verildi ve içinde bulunduğumuz kültür ile ilişkilendirilmeye çalışıldı. Altı bölümden oluşan bu kitap; "beyin", "din", "beyin ve din", "beyin ve inanç" konularıyla ilgilenen herkes için yararlı olacaktır. 

  Beyin, araştırmacılar için kısa sürede sonuçlandırılabilecek bir alan değildir. Beyinle ilgili araştırmalar teknolojik gelişmelere paralel olarak çeşitlenerek artacak gibi görünmektedir. Zira insan beyni, insan davranışlarının her boyutu bakımından inceleme altına alınmış bulunmaktadır. Bu bağlamda, insanlığın çok büyük (%80-85) bölümünü doğrudan ilgilendiren din konusu da nörobiyolojik anlamda yeniden gözden geçirilmektedir. 

  Konuyla ilgili birçok deneysel araştırma gerçekleştirilmiştir. Elinizdeki kitapta, konuyla ilgili belli başlı araştırmalardan bazılarının sonuçlarını bulabileceksiniz.



Yorum

  Beyin benim ilgimi çokça çeken konulardan birisidir. Beyinle ilgili gördüğüm yazıları okumadan geçemem, inanç-inancın biyolojik temelleri de özellikle ilgimi çekiyor olunca Dindar Beyin dikkatimi çekmişti ve almıştım, Açıkçası internetten sipariş verirken sayfa sayısına bakmamıştım ve böyle ince gelince şaşırdım.

  Kitabın ilk yarısı beynin genel özelliklerinden, bölümlerinden bahsediyor ikinci yarısı ise inançla ilgili konuları ele alıyor. Beyni genel olarak ele alan ilk sayfalar bence yerinde ve güzel olmuş, merakla okudum, İnancı ele alan kısım da gayet güzel hazırlanmıştı yalnız bana çok kısa gibi geldi. Ben daha geniş bilgi ve açıklama beklerken her şeyi özet şeklinde okuyunca bozuldum biraz. Her konu anlaşılacak şekilde kısa ve öz bir anlatımla ele alınmış fakat beni tatmin etmedi daha geniş olmalıydı. Bazı noktalara gereğinden az değinilmiş, daha ayrıntılı açıklansaydı çok iyi olurdu bence.



  Kitap yayımlanamadan yazar vefat etmiş belki de bu yüzden kitap yarım kaldı. Yazarın Ceviz Yapılı Beyin adlı kitabı da bende var o bundan daha kalın, en kısa zamanda onu da okumayı umuyorum. Beyin ve inançla ilgili az ve öz bilgi almak istiyorsanız tavsiye ederim. İnanç-beyin-insan konularına merakınız varsa eğer Nevzat Tarhan'ın İnanç Psikolojisi adlı kitabını kesinlikle öneririm.


Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder