23 Nisan 2016 Cumartesi

Takipçi (Demir Druid Günlükleri #1) - Kevin Hearne | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Hounded
Seri: The Iron Druid Chronicles #1
Sonraki Kitap: Büyücü
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 381
Baskı Yılı: 2013
Goodreads Puanı: 4.12  (47,965oy)

Arka Kapak Yazısı

  Druidler'in sonuncusu, Atticus O'Sullivan, Arizona'da huzurlu bir yaşam sürüyor. Eski bir kitapçı dükkânı işletiyor ve boş zamanlarında İrlanda av köpeğiyle birlikte avlanmak için şekil değiştiriyor. Komşuları ve müşterileri, Atticus'un yirmi bir yaşında, yakışıklı, dövmeli bir İrlandalı olduğunu düşünüyor. Hâlbuki Atticus tam yirmi bir yüzyıl yaşında. Gücünü topraktan alıyor, keskin bir zekâsı var ve zekâsından daha da keskin olan Cevaplayıcı, Fragarach kılıcını kullanıyor.

  Ne yazık ki, gazabı şiddetli bir Kelt tanrısı da bu kılıcın peşinde ve yüzyıllardır Atticus'un takipçisi. Üstelik bu sefer amacına çok yaklaştı. Atticus ondan kurtulmak için bütün gücünü toplamak zorunda. Ayrıca baştan çıkarıcı ölüm tanrıçasının, vampir ve kurtadam avukatlarının, bedeni bir cadı tarafından ele geçirilen çekici bir garsonun ve meşhur İrlandalı şansının yardımına ihtiyacı var.


Yorum

  Herkese Merhaba! Bugün uzun zaman sonra fantastik bir roman okumuş olmamın mutluluğu ile karşınızdayım. En son bir ay kadar önce beni pek tatmin etmeyen Hırsız'ı okumuştum, ondan sonra da hiç fantastik okumamışım ve kendimi eksik hissetmeye başlamıştım. Okuduğum kitaplar ne kadar güzel olursa olsun fantastik okumazsam olmuyor, en sevdiğim tür fantastik kurgu çünkü, bende yeri çok ayrı.

  Takipçi benim okumakta kararsız kaldığım kitaplardan biriydi, içinde kurtadam, vampir gibi türlerin olması benim kitaba karşı biraz önyargılı olmama sebep olmuştu. Vampir, kurtadam, zombi gibi türlerin bulunduğu kitaplardan genel olarak çok hoşlanmıyorum çünkü. Ama kitabın Kelt mitolojisiyle iç içe olması kitabı okumam için yeterli bir sebep oldu.

  Takipçi, dünyada kalan son Druid Atticus'un ezeli düşmanı ile arasında yaşananları konu alıyor. Tabii kitap sadece bu kadarla sınırlı değil, yirmi yüzyıl yaşında bir Druid, onun düşmanı olan bir tanrı ve hangi tarafta olduğu belli olmayan diğer tanrılar... Kitapta fantastik yaratıkların çoğu yer alıyor, iblisler, kurtadamlar, cadılar vs vs. Bu kadar çok türün bir arada olmasından normalde hoşlanmasam da kitapta göze batmayacak bir biçimde çok güzel sunulmuştu.

  Kitap Atticus'un gözünden anlatılıyor ve oldukça akıcı bir dile sahip, diyaloglar da bol olunca sayfalar çok hızlı akıp gidiyor. Okurken size sorun çıkarabilecek tek şey İrlandaca isimler, okunuşları gerçekten zor ve akılda tutmakta sıkıntı oluyor. Yazar kitabın başında İrlandaca kelimeleri ve okunuşlarını veriyor, küçükte bir not ekliyor;
  Baştan belirtmek isterim ki okurlar bu kitapta isimleri istedikleri gibi okumakta özgür. Kitapları okurken en önemli şey eğlenmeniz, bu nedenle yanlış okudunuz deyip keyfinizi kaçırmak istemem.
  Yazar burada dediği kitabı eğlenerek okunması için yazmış, kitabın kurgu ve edebi yönü oldukça zayıf olsa da, akıcı ve eğlenceli yazılmış bir kitap. Özellikle Atticus ve köpeği arasındaki diyaloglar çok eğlenceliydi, aksiyon ve mizahın harmanlandığı bir kitap olmuş. Kitap çerez gibi, hızlıca ve keyifle okuyup bitiriyorsunuz.
Atticus ve Oberon

  Kitaptaki karakterlerin çoğunu da sevdim, güzel yazılmışlardı ancak tanrıların fazla insansı olmalarından hoşlanmadım. Tanrılar sanki yüzyılların getirdiği birimden yoksundular ve fazla insanlardı, onları insanlardan ayıran tek özellik sihirleri gibiydi ki bu bana saçma geldi. Oberon'u her ne kadar sevmiş olsam da hayvanların konuşması özellikle de insan gibi akıllıca konuşabilmeleri bana hep saçma gelmiştir, bu kitapta da bu beni rahatsız etti. Oberon ve Atticus arasında geçen diyaloglar keyifli olsa da saçmaydı, bir köpeğin öyle konuşabilmesi mantıkdışı. Çok garip yaratıkları, değişik doğaüstü yetenekleri doğal karşılayabiliyorum ancak hayvanların konuşmasını hiç doğal bulmuyorum. :D

  Çok uzun bir yorum oldu farkındayım, kusura bakmayın yazasım geldi öyle :D Takipçi genel olarak hoşuma giden bir kitap oldu, eğlenceli zaman geçirmek için okunabilecek güzel bir fantastik roman olmuş, seriye devam etmek istiyorum en kısa zamanda. Dil ve kurgu açısından zayıf olsa da aksiyonu ve mizahı bol güzel bir şehir fantezisi. İyi zaman geçirmek istiyorsanız ve Kelt mitolojisine ilgi duyuyorsanız bu kitabı size tavsiye ederim. İyi Okumalar :)

Alıntılar

Eğer iraden demirinkinden daha kuvvetliyse demiri istediğin şekilde bükebilirsin. 
Şu anda hayatımdaki insanlar, kaybettiğim ya da gömdüğüm diğer insanları unutmamı sağlıyor. Onlar benim için gerçek büyüdür. 
Bazen bir noktaya ulaşmak için o kadar çok çalışırız ki, oraya vardığımızın farkına bile varmayız.

Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder