24 Ocak 2017 Salı

Berserk 1-4. Cilt | Manga Yorumu



 Death Note ve Fullmetal Alchemist'ten sonra manga okumanın ne kadar keyifli olduğunu fark ettim ve bolca okumak istiyorum, çok iyi oluyor. Keyifli zaman geçirmeye bire birler.

  Deep Tone ve River, Berserk'i okumam için önerince neymiş dedim başladım. Okuyalı bir kaç gün oluyor ama biraz tembellik ettim, yorumu anca şimdi yazabiliyorum.

  Hikaye Karakılıç Ustası Guts ve onun yaşamı üzerine kurulu. Guts bolca düşmanı olan, lanetli ama bir o kadar da yetenekli bir insan. O sadece bir insan ama onun düşmanlarının çoğu doğa üstü varlıklar ve Guts olağanüstü yetenekleri ile düşmanlarıyl başa çıkmaya çalışıyor. Serinin konusu şimdilik bu gibi, ilerleyen mangalarda konunun genişleyeceğini, hikayenin zemine oturacağını düşünüyorum.

  Seri konu itibariyle oldukça güzel, en azından dört ciltte bile konu derinleşti ve baya merak uyandıran bir tarafı var. Konu güzel, karakterler iyi ama çok şiddet var. Şiddetli şeylerden uzak durma gibi bir çabam olmaz ama bu serideki şiddet ve karakterlerin şiddet karşısındaki tepkisini biraz rahatsız edici buldum açıkçası. Bazen serideki minik elf gibi tepkiler de vermedim değil. :D

  Minik elf demişken, ilk kez küçük bir elf gördüm. Benim bildiğim elfler insanlardan uzun, üstün yaratıklar olur ama bu serideki elf küçük uçan perilere benziyor, hatta Parmak Kız'a benziyor, biraz şaşırtıcı geldi.

  Berserk'i genel olarak sevsem de içindeki şiddet bana şuan fazla geldi, ilerleyen zamanlarda seriye geri dönüp bakarım muhtemelen ama şu sıra şiddetin böylesine yoğun olduğu bir şey okumak istemiyorum. River'dan bolca manga önerisi almıştım, o listeden bir şey seçer ona başlarım artık.

  Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, herkese bol kitaplı günler. :)

8 yorum:

  1. Güzel bişeye benziyor ama dediğin gibi biraz şiddetten uzak durmakta fayda var.. ayrıca mimlendin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şiddetten uzak durmak daha iyi.
      Bakıyorum hemen. :)

      Sil
  2. ayyyyy güzel tabiiiii ama hepsini almak pahalı olur de miii yaaa ne zor kitaplara para yetiştirmek yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hepsini almak zor oluyor, kitaplar çok pahalı.
      Ben internetten okuyordum bunu zaten ama şiddet biraz fazla geldi, o yüzden ara verdim.

      Sil
  3. Şiddet, vurdulu-kırdılı filmleri bile izlerken uyumak istiyorum :)) Okuyabileceğimi sanmıyorum. Ama yeni önerilerine açığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da manga olduğu için bolca vurdu kırdı görüntüsü var, beni de rahatsız etti işte.:D
      Güzel şeyler okuyup önerebilmeyi umuyorum bende. :))

      Sil
  4. Kitaplarda da filmlerde de fazla aksiyonu, şiddeti ben de sevmiyorum bu aralar, efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden o kadar sorun yaşamazdım ama şu sıra hiç çekemiyorum, sanırım şiddete fazlasıyla doyduk.

      Sil