18 Ocak 2017 Çarşamba

Sissoylu: Çağların Kahramanı - Brandon Sanderson | Kitap Yorumu


Orijinal Adı: The Hero of Ages
Seri: Mistborn #3
Önceki Kitap: Kuşatma
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar
Sayfa Sayısı: 592
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 4.45  (143,891 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Son İmparatorluk'u yıkmak için Lord Hükümdar'ı öldürmek gerekliydi… Acaba bu bir hata mıydı?

Dört bir yanı saran ölümcül sislerin, giderek artan kesif kül yağışlarının ve asla olmadığı kadar şiddetli bir şekilde yaşanan depremlerin yeniden ortaya çıkmasının ardından, Vin ve Elend Lord Hükümdar'ı öldürmenin iyi bir fikir olduğundan artık o kadar da emin değiller. Çok uzun zaman önce, dünyayı yaratan iki ana varlıktan biri olan Harap'a her şeyi yok etmesini mümkün kılacak nihai bir güç vadedilmişti. Oyuna gelen Vin Harap'ın Miraç Kuyusu'ndan kurtulmasına neden olmuştu ve şimdi, Harap bu gücü kullanmaya niyetli. Sissoylu üçlemesinin son kitabı, ilk iki cildin muştuladığı her şey sunuyor okuyucusuna. Kökleri dizinin önceki kitaplarında bulunan bağlantılar netleşiyor, sık sık rastladığımız gizemler birer birer aydınlığa kavuşuyor ve taşlar âdeta tek tek oturuyor yerlerine. Bütün bunlar yetmezmiş gibi, Çağların Kahramanı nefes kesici sürprizlere gebe. 

Çağların Kahramanı, bugüne kadar benzerini okumadığınız özgünlükte ve cesurca kaleme alınmış bir final kitabı.

Yorum

  Hüzünle bir seriyi daha bitirdim ama seri de beni bitirdi, bu nasıl bir kurgu nasıl bir kitaptır Allah'ım, her sayfası ayrı güzeldi ama son sayfaları çok başkaydı. İnsan Sanderson okuduktan sonra kolay kolay diğer kitapları beğenemiyor çünkü çıtanız öyle yükseliyor ki diğer her şey basit geliyor.



  Sissoylu en sevdiğim serilerden biriydi, artık Fantastik Kurgu'da ilk On'umda sarsılmaz bir yere sahip. Kitab yavaş yavaş okudum ki bitmesin ama son sayfaları yavaş okumak ne mümkün! Dünyadan kopuyorsunuz ve kitabı elden bırakamıyorsunuz, yazar ortaya öyle güzel bir kurgu çıkarmış size öylesine güzel sunmuş ki sizin kitaptan çıkasınız gelmiyor. Brandon beni şaşırtabilen nadir yazarlardan ve onun bu yönüne bayılıyorum.


  Yorumu uzun tutmak istemiyorum, bu seriyi okuyun Sanderson okuyun ve sizde sevin, diğer türlüsü zor zaten. :)

  Ben kitabı bitireli biraz oldu ama yeni yazabildim yorumu, zaten bu kitap yorum yazılacak değil okunacak bir kitap. :) Herkese iyi okumalar. :)

Serinin ilk iki kitabının yorumuna buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.

Dipnot: Kitap her ne kadar güzel olsa da baskısını hiç sevmedim, çevirmenin değişmesi ve çevirideki özensizlik kitap boyunca canımı oldukça sıktı. Özellikle diyalog cümlelerinin başında yer alan tırnak işaretleri çok özensizdi, zaman zaman atlanmış, zaman zamanda yanlış yere konmuş oluyordu. Ya da iki farklı karakterin cümlesi aynı satırda oluyordu bu da bazen kafa karışıklığına sebep oluyordu. Yayınevinin buna daha çok özen göstermesini beklerdim.

Alıntılar

Hayatta umuttan eser yok. Geride bırakabilmem gerek; ama yapamıyorum. 
İnanalar genelde imkansız olanı denemeye gönüllüdürler. 
Gölgelerde saklanan bir düşmandansa üzerine gelen bir düşman daha iyiydi. 
Son zamanlarda yaşamım bilmediğim bir dilde yazılmış bir kitap gibi geliyor. 
Sorunları görmezden geldiğinizde sizi etkilemeyeceğini mi düşünüyorsunuz? 
Her önderin bir zayıflığı vardır. Kazananlar ise bunları nasıl bastıracağını bilenlerdir. 
Tüm yaşamım boyunca güvendim ve incindim.

Puanım

Beş üzerinden on yok mu?

8 yorum:

  1. Bu yazarın Elantris'ini okumuştum, o da çok güzeldi. Bu seriyi de ekleyetim listeme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onu okuyamadım hala ama çok da merak ediyorum. :D
      Ekle ekle, genelde Elantris'i sevenler bunu da çok seviyor. :)

      Sil
  2. 5 üzerinden 10 puan vermek istediğini görünce çok merak ettim :) Hemen not alayım canım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik kurgu seviyorsan eğer kesinlikle seveceğin bir seri olacaktır. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  3. Elimde okunacak kitap çok olunca bu seriyi almaya sıra gelmiyor.Eskinin larousse ansiklopedileri gibi kitap birde:) Ama elbet bu seriyi de okuyacağım fantastik olması bile okumama sebep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap gördükçe insan alıyor hepsine sıra gelmiyor maalesef. :D Ve evet bu seri gerçekten ansiklopediyi andırıyor, kitapları kaldırmak falan zor oluyor, mesela yatarken okuyamıyorsun düşüyor üstüne. :D
      Fantastik sevdiğin için mutlaka seveceğin bir seri olur, kısa zamanda okuyabilirsin umarım. ^-^

      Sil
  4. Beklediginize yanacaksaniz.muhtesem kitaplar.muhtesem yazar.her kitabını okudum.yeni çıkacakları 4 göz le bekliyorum.allahtan ınce degil kitapları.bitsin istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum yazarda yazdıkları da muhteşem ama kenarda okumadığım bir kitabı kalsın ki okuyacağım kitabı var mutluluğunu yaşayayım istiyorum. 😊

      Sil