4 Mart 2016 Cuma

Kırmızı Üniformalılar - John Scalzi | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Redshirts
Seri: Yok
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 328
Baskı Yılı: 2014
Goodreads Puanı: 3.82  (47,958oy)

Arka Kapak Yazısı

  Yaşlı Adamın Savaşı serisiyle çağdaş bilimkurgu okurlarının gözünde önemli bir yer edinen John Scalzi, Hugo ve Locus ödüllü romanı Kırmızı Üniformalılar ile dönüyor. Kırmızı Üniformalılar, Uzay Yolu ve benzeri uzay maceralarını seven okurlar kadar, üstkurmaca meraklılarını da tatmin edecek.

  Evrensel Birlik'in bayrak gemisi Gözüpek'e atanan Asteğmen Andrew Dahl, çok geçmeden bazı gerçeklerin farkına varır. Her dış görevde uzaylılarla ölümcül bir mücadeleye girilmekte, geminin kıdemli subayları bu mücadelelerden daima sağ çıkmakta ve düşük kıdemli bir tayfa muhakkak ölmektedir. Bu konuyu araştırmaya başlayan Andrew ve meslektaşları, hayatlarını kurtarmak için zaman ve uzayda son derece tehlikeli bir yolculuğa çıkarlar.

Yorum

  Kırmızı Üniformalılar benim okuduğum ilk Scalzi romanı. Kitabın ismi ilgimi çekiyordu, güzel bir şeyler çıkacağını da düşündüğüm için kitaba başladım ve gerçekten sevdim. John Scalzi bu kitapla Hugo ve Locus ödülü almış. Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum, Yaşlı Adamın Savaşı'nı okuma listeme ekledim bile.

  Başlarken içeriğiyle ilgili pek bilgim ve beklentim yoktu, kitaptaki mizahta benim için sürpriz oldu. Yazar mizahi anlatımı il sayfadan son sayfaya kadar sürdürüyor ve bunu çok sevdim gerçekten, argo kitapta biraz yer bulsa da mizahı hem güzel hem güldüren cinstendi. Okurken çok zevk aldım.

  Kitap Gözüpek adlı gemiye yeni gelen tayfanın gemideki garipliği fark edip, peşine düşmesiyle birlikte gerçekleşen olayları konu alıyor. Kitabın fikri biraz farklıydı ve bu hoşuma gitti, yazar da bunu güzel işlemiş olunca sıkılmadım hiç. Alternatif evren tarzı şeylerle çok aram yoktur, (Kırmızı Üniformalılar'da alternatif evrenler anlatılmıyor tam olarak, biraz daha farklı) ama bu kitapta kullanılışı hoşuma gitti.

  Yazar olayları hiç uzatmamış ve okurken sıkılmıyorsunuz, mizahta dahil olunca sayfalar akıp gidiyor. Yazarın dilini çok sevdim, argo biraz fazla evet ancak kitapta kötü durmuyor, kitaba ait kitaptan bir parça gibi, sizi rahatsız etmiyor. En azından beni rahatsız etmedi.

  Kırmızı Üniformalılar gerçekten güzel bir bilim kurguydu, okuması çok keyif veren bir kitaptı. Favori bölümüm 24. bölümdü orada çok güldüm, yazar kitabı tamamlayan atışı orada yapmış bence. Son yüz sayfa da tempo biraz düşse de okuması güzeldi. Kitap çok akıcı, zaman bulamadığım için 4 günde okudum, bir günde bitebilecek bir kitap aslında.

  Kırmızı Üniformalılar'ı ben sevdim, eğlenceli bir bilim kurgu istiyorsanız tam size göre bir kitap derim ben. Okurken sıkmayan, olayların hızla akıp gittiği güzel bir maceraydı iyi ki okumuşum, tavsiye ederim. İyi Okumalar :)

Alıntılar


"Bir şeyin niye var olduğunu bilmiyorsan o şey hakkında hiçbir şey bilmiyorsun demektir."

"Hayat böyledir Andy. Karman çormandır. Hepimiz ona aynı şekilde uyamayız."

"Sence aşk hep böyle midir?" diye sorar Samantha. "Tek bir kişiye mi aşık olursun?"
"Bilmiyorum" der Bryan. "Dünyadaki herkes için öyle olduğunu hiç sanmıyorum. İnsanlar aşka farklı farklı bakarlar. Bence bazıları birini sevebilir ve o kişi öldüğünde aynı sevgiyi başka birine karşı da besleyebilir."

Puanım



  

0 yorum:

Yorum Gönder