16 Haziran 2016 Perşembe

Oz - Adam Fawer | Kitap Tanıtımı

Adam Fawer

Herkese Merhaba :) Olasılıksız ve Empati'nin yazarı Adam Fawer'ın yeni kitabı çıktı, daha doğrusu ön siparişte. Haziran'ın 20'sinde satışa sunulacak.

  Olasılık ya da Empati'yi mutlaka duymuşsunuzdur, ben iki kitabı da okuduğumda çok beğenmiş ve bu yazar daha çok yazmalı diye düşünmüştüm. Hatta yeni kitabı olmadığı için baya hayıflanmıştım. :D Nihaye Oz adlı yeni bir kitap yazmış ve ben çok mutlu oldum, tesadüfen bugün öğrendim ve çok sevindim. Lafı fazla uzatmadan kitaba geçelim. :)



Orijinal Adı: OZ: Dorothy of Kansas
Seri: Yok
Yayınevi: April Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 384

Arka Kapak Yazısı

Fenomen romanlar Olasılıksız ve Empati'nin yazarı Adam Fawer'dan OZ!

Dorothy ilk defa öldüğünde on iki yaşındaydı.
En azından bana söylediği buydu.
Delirdiğini düşünmüştüm ama şimdi ona inandığım için esas deli ben miyim diye merak ediyorum.
Öyleysem bunların hiçbirinin önemi yok demektir. 
Ama değilsem…
Eh, o zaman dünya benim düşündüğüm gibi bir şey değil demektir.
Üstelik tek bir dünya yok.

Kafanız karıştıysa canınız sıkılmasın. Benimki de karışmıştı.
Okuyun, anlayacaksınız. Sonra karar verirsiniz:
Ben mi delirdim yoksa siz mi?

Hortum seni sürükledi. 
Şimdi hikâyeye baştan başlayacaksın. 

Aklını, kalbini, duyularını karıştıracak bir dünyayla karşı karşıyasın. 
Bu diyarda gündüzler karanlık turuncu, güneş siyah, geceler bembeyaz.
Büyünün yerini bilim aldı. 
Hatırladığın herkes, her şey artık çok daha güzel, korkunç, acımasız. 

Yeniden keşfetmeye hazırlan: OZ'u ya da kendini!

***

Ben şimdiden çok heyecanlandım, umarım Olasılık kadar güzel olur. :) 
Ve son olarak eğer aksiyon - bilim kurgu - gizemin harmanlandığı bir kitap okumak istiyorsanız Adam Fawer'ın kitaplarını hala okumadıysanız bir bakın derim.
İyi Okumalar :)

90 yorum:

  1. Merhaba,

    şu aralar "Olasılıksız" ı okuyorum ve "Empati" de sırada bekliyor. Yazarın yeni eseri çıktığına çok sevindim, mükemmel yazı stili var ve yazdığı konuya %100 hakim. Bu kitabını da alacağım kesin, merak ile bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanıza çok sevindim, umarım iki kitabı da seversiniz. Yazar gerçekten o hakimiyeti insana hissettiriyor, daha çok kitap yazması gereken yazarlardan. :D

      Sil
    2. Bu nedir...kac ay oldu elinde okumak zulüm. Diğer kitaplarına
      Hicccccc benzemiyor������

      Sil
  2. Oz; empati ve olasilikizla uzakdan yakinda kalite olarak cok asagida. Ilk ve ikinci kitapdaki bilim fizik ve akicilik kaybolmus gtmis. Sanki kitabi bir baskasi yazmis. Yazar klasik stratejileriyle ( kitabin ve olaylarin baslarinda cok kisaca soz edilmis kucuk ayrintilarin sonlarda bir yapboz parcasi gibi bir yere oturmadi gibi...)
    Kitabi okunur hale getirmeye calismis fakat bu kitpda bu numaralar tabiri caizse cok dandikdi kendimi 4.sinif masal Kitabi okur gibi hissettim tek bir farki yoktu fantastik bir masal kitabindan, kitabin ilk 80 sayfasini ve son 30 sayfasini okuyun daha sonra hic atlamadan en bastan tekrar okuyun ve aradaki sayfalarin ne kadr gereksiz ve sayfa israfi oldugunu dusuneceksiniz. Kisacasi bi Empati ya da Olasiliksiz motivasyon asla beklemeyin. Ama ne dersem diyim genede coook merak ve hevesle alip okuyacaksiniz nede olsa Adam Fewer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okurken büyük hüsran yaşadım açıkçası, çünkü ne zamandır Fawer'dan bir kitap bekliyordum ve önceki kitaplarının çok aşağısında bir kalitede olması beni üzdü. Dediğiniz gibi hala merak ediyorum ve alıp okuyacağım. Yine de yorumunuz için teşekkürler, tüm beklentilerimi sıfıra indirip okuyacağım, umarım sizin kadar hayal kırıklığına uğramam.
      Ve bazı yazarlarda bu ne yazık ki sık rastladığımız bir durum, yazmaya uzun süre ara verdikten sonra ortaya çıkan eserler ne yazık ki ilk eserlerinin çok gerisinde oluyor.

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum.. Olasılıksız ve empati şu an bile ikinci üçüncü defa keyif alarak okuyabileceğim kitaplar. Hala birilerine tavsiye ettiğim harika diye bahsettiğim kitaplar. Büyük bir merak ve heyecanla oz u aldım. Ne yazık ki tam bir hayal kırıklığı. Böylesine güzel yerlere gelebilmiş bir yazardan, amatör bir kitap denemesine dönüş olmuş resmen.

      Sil
    3. Ben de aynı hayal kırıklığını yaşıyorum.Kitap yarım bırakmayı sevmem ama Oz'u bırakmadan önce bir yorumlara bakayım ,göremediğim bir şey mi var acaba demiştim. Yanılmamışım.

      Sil
    4. Gerçektende çok kötü idi.Beklentilerimizin çok altında.100.sayfaya kadar okuyun,sararsa devam edin yoksa bırakın,sonuna kadar böyle gidiyor

      Sil
    5. Bence gayet güzel. Adam Fawer bu kitapla hayal gücünü ortaya koymuş.Ayrıca kitap akıcı bir kitap olduğu için insanı sıkmıyor.Adam Fawer gerçekten çok başarılı bir yazar.

      Sil
    6. kitap konusu calinti bikere. ayni konu turk filminde oldu

      Sil
  3. Oz; empati ve olasilikizla uzakdan yakinda kalite olarak cok asagida. Ilk ve ikinci kitapdaki bilim fizik ve akicilik kaybolmus gtmis. Sanki kitabi bir baskasi yazmis. Yazar klasik stratejileriyle ( kitabin ve olaylarin baslarinda cok kisaca soz edilmis kucuk ayrintilarin sonlarda bir yapboz parcasi gibi bir yere oturmadi gibi...)
    Kitabi okunur hale getirmeye calismis fakat bu kitpda bu numaralar tabiri caizse cok dandikdi kendimi 4.sinif masal Kitabi okur gibi hissettim tek bir farki yoktu fantastik bir masal kitabindan, kitabin ilk 80 sayfasini ve son 30 sayfasini okuyun daha sonra hic atlamadan en bastan tekrar okuyun ve aradaki sayfalarin ne kadr gereksiz ve sayfa israfi oldugunu dusuneceksiniz. Kisacasi bi Empati ya da Olasiliksiz motivasyon asla beklemeyin. Ama ne dersem diyim genede coook merak ve hevesle alip okuyacaksiniz nede olsa Adam Fewer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okurken büyük hüsran yaşadım açıkçası, çünkü ne zamandır Fawer'dan bir kitap bekliyordum ve önceki kitaplarının çok aşağısında bir kalitede olması beni üzdü. Dediğiniz gibi hala merak ediyorum ve alıp okuyacağım. Yine de yorumunuz için teşekkürler, tüm beklentilerimi sıfıra indirip okuyacağım, umarım sizin kadar hayal kırıklığına uğramam.
      Ve bazı yazarlarda bu ne yazık ki sık rastladığımız bir durum, yazmaya uzun süre ara verdikten sonra ortaya çıkan eserler ne yazık ki ilk eserlerinin çok gerisinde oluyor.

      Sil
    2. ben yeni okudum OZ'u ve 2 günde bitirdim. baştan çok saçma sıkıcı geliyor ama elinizden düşürmeyip okuduğunuzda beğeneceğinizi düşünüyorum. tabi bi olasılıksız ve empati kitabı kadar değil ama yine de kurgu ve hikaye güzel. kişiden kişiye değişir bence o yüzden olumsuz yorumlara takılmayıp okuyun derim.

      Sil
  4. Olasılıksız'ı herkes gibi ben de çok beğenmiştim. Yeni kitap beni de heyecanlandırdı. Ama dilerim biz de okuyunca hüsran yaşamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yaşamayız. Ne zamandır bekliyordum, güzel olmazsa bozulurum biraz. :)

      Sil
  5. Tek kelimeyle berbat.olasılıksız ve empatiyi yazan biri böyle bişeyi nasıl yazar. Aldığıma çok pişmanım ona verdiğim parayı çok daha iyi bir kitaba veebilirdim. Benim yaptığım hatayı yapmayın kendimi kandırılmış gibi hissediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapla ilgili yorumlar hep böyle kötü olması beni üzdü, merakla bekliyordum. Okuyarak içimdeki Fawer sevgimi bitirmek de istemiyorum, merakıma yenilip okuyabilirim, bilmiyorum arada kaldım. :/
      Uyarınız için teşekkürler. :)

      Sil
    2. kesinlikle kitap kötü.90 sayfasına kadar zor okudum.sonra bıraktım.bir arkadaş tavsiyesiyle almıştım ama yanlış yanılmışım.yukarıda yazan arkadaşa katılıyorum.ilkokul 4 sınıf masal kitabı gibi...

      Sil
  6. Arkadaşlar herkese merhaba kitaba dün başladım verir saat önce bitirdim daha önce yazarın olasıkılsız kitabını okudum empati yi okuma fırsatı bulamamıştım ama ilk kitabından sonra beklentim yüksekti ama taam bir hayal kırıklığı arkadaşlar hikaye kitabı tadında bir kitap ve yazar bildiğimiz OZ BÜYÜCÜSÜ senaryosuna sadece çok küçük dokunuşlar yapmış hikayeyi biliyorsanız eğer şiddetle tavsiye etmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oz Büyücüsü'nü henüz okumadım ama ondan esinlendiği belli yazarın, bu esinlenme fikri de hoşuma gitmedi açıkçası. Kitap okuyan herkesi hayal kırıklığına uğratmış ve üzüldüm baya, geçen alsam mı dedim ancak cesaret edemedim. Yazarı seviyordum. :(
      Yorum ve tavsiyeniz için teşekkürler Cemil Bey. :)

      Sil
  7. Herkese merhaba, kitabin sonlarina geldim diyebilirim ama hic keyif almadim. Basladim bitireyim diye okuyorum. Eger kitap beni acaip suruklesin elimden dusmesin diyorsaniz, yaklasmayin derim.( benim kisisel dusuncem, tabi begenenleri vardir mutlaka)
    Iyi okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiye kadar kitabı beğenen hiç kimseye rastlamadım ne yazık ki. :/ Adam Fawer'dan sürükleyici bir kitap bekliyor insan ister istemez. Kitabı ileride belki okurum belki ama şimdilik okumamaya karar verdim.
      Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Herkese merhaba, kitabin sonlarina geldim diyebilirim ama hic keyif almadim. Basladim bitireyim diye okuyorum. Eger kitap beni acaip suruklesin elimden dusmesin diyorsaniz, yaklasmayin derim.( benim kisisel dusuncem, tabi begenenleri vardir mutlaka)
    Iyi okumalar

    YanıtlaSil
  9. en son ne zaman bu kadar hüsrana uğradığımı hatırlamıyorum. açıkçası kitabın çıkacağını duyduğumda çok heyecanlandım." işte bu, sonunda. adam yazar da biz okumaz mıyız, hemen çıksa da hemen okusam" diyordum. Ve Denizli'ye ilk geldiği gün aldım. sonuç hiç beklediğim gibi olmadı. hüsran hüsran KOCAMAN BİR HÜSRAN. olasılıksız ve empati'den sonra bunu beklemiyordum. oz büyücüsünü okuduysanız hiç okumayın derim. ha okumadıysanız gidin onu okuyun ama buna yanaşmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet henüz Oz Büyücüsü'nü okumadım ve okumayı istiyorum, Oz ise şimdilik listemden çıkardığım bir kitap oldu. Yorumlar beni ürküttü, Fawer'ı iyi işleriyle anımsamak istediğim için şimdilik okumamaya kararlıyım.
      Hayal kırıklığınız için üzgünüm.
      Değerli yorumunuz içinde teşekkür ederim. :)

      Sil
  10. iki kitabını da oxumuşam, həvəslənmişdim amma rəyləri/yorumları gördüm və həvəsim getdi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şey bana da oldu, kitap çıkınca oldukça sevinmiştim, yorumları okudukça hevesim kaçtı benimde. :/ Keşke böyle olmasaydı.

      Sil
  11. Ben de yazarın iki kitabını yıllar önce çok beğenerek okumuştum ve yeni kitaplarını beklemeye başlamıştım ama yeni kitap yazması çok uzun sürdü. Yazarın Türk hayranı çok. Hatta bu kitabı Türk hayranlarının baskısı sonucunda yazdığını okumuştum. Umarım diğer iki kitabı kadar güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende hayranların yoğun isteği sonucunda yazdığını duydum ancak okuyan kimse -en azından benim karşılaştığım- kitabı beğenmemiş, sanırım zorla olmuyor. Umarım okuduğunuzda beğenirsiniz. :)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Olasiliksiz yazarin en guzel kitabiydi bana gore ve buyuk keyifle okudum. Arkasindan empati, olasiliksiz kadar olmasada guzeldi onuda rahatlikla okudum. Adam Fawer'in anlatim tarzini sevdigim icin bu son cikan Oz adli romani hic düsünmeden aldim. Ama büyük hayal kirikligina ugradim. Sanki daha onceki iki romani o yazmamis ya da bunu baskasi kaleme almis. Bastan sona kadar sacma sapan bir seydi. Konu bir turlu akmiyor, tekrarlar cok fazla kitap bitiyor daha konu baglanmadi, abarti son safhada ve sonuc bir kac cumleyle baglandi. Adam Fawer'i bir yazar olarak cok begenirdim. Bir romani ciksa alirmisin diye soracak olursaniz asla kitabi okumak icin verdigim emege yazik derim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölye düşünmenize gerçekten çok üzüldüm çünkü Olasılıksız ve Empati'e karşı sizinle aynı hisleri besliyordum, Oz'u da karşıma ilk çıktığında alacaktım ancak yorumları okudukça almaktan vazgeçtim. Fawer Olasılıksız ve Empati ile hatırlamak istediğim bir yazar, hayal kırıklığına uğrayıp sizin gibi bir romanı daha çıksa asla almam demek istemiyorum.
      Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  17. Yorumlara bakmadan sırf adam fewer diye aldigim kitap. Şuan başladım ve eziyet gibi. Bitse de kurtulsam moduna girdim. Para verip okunmaya değmez. Türkler için yazdığını söylemiş başında ve resmen dalga geçer gibi kitap yazmış. Neden amerika listelerinde tutunamadigi belli oldu, anlamışlar bundan daha fazlası çıkmaz diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok kişi sizinle aynı şekilde sırf yazar için araştırmadan almış ve herkes için hüsran olmuş. Ben yorumlar sayesinde bu hatadan kıl payı kurtuldum, keşke hiç böyle olmasaymış. Zorla kitap yazılmıyor anlaşılan.
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler. :)

      Sil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Şu an 81. sayfadayım ve zorla abcak bu kadar. Gercekten de ilkokul düzeyi masal kitabı havasinda. Ilk iki kitapla yakindan uzaktan ilgisi yok. Boşuna almışım, keşke önceden yorumlara baksaydim. Keseinlikle tavsiye edilmez...

    YanıtlaSil
  20. Şu an 81. sayfadayım ve zorla abcak bu kadar. Gercekten de ilkokul düzeyi masal kitabı havasinda. Ilk iki kitapla yakindan uzaktan ilgisi yok. Boşuna almışım, keşke önceden yorumlara baksaydim. Keseinlikle tavsiye edilmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığınız durum için üzgünüm, sanırım kitabı okuyan herkes sizinle aynı hayal kırıklığını paylaşıyor. Bende okumadan hayal kırıklığımı yaşadım oysa Fawer'dan bir kitap daha okumak çok istemiştim.
      Yorumunuz ve tavsiyeniz için teşekkürler. :)

      Sil
  21. Berbat bir kitap.. Aldığıma bin pişmanım yarıda bıraktım. Zaman kaybı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın beklentilerin çok altında olmasına ve sizin de böyle bir hayal kırıklığı yaşamanıza üzüldüm. :(
      Umarım okuyacağınız diğer kitaplarda böyle bir hayal kırıklığı yaşamazsınız. :)

      Sil
  22. Olasılıksız ve empati eserlerine güvenerek gözüm kapalı aldım ama şu ana kadar okuduğum en kötü kitap bu kadar basit bir kitap yazılamaz ilk defa paramın boşa gittiğini istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Empati ve Olasılıksız gerçekten güzel kitaplardı, bende gözü kapalı alacakken yorumlar sayesinde vazgeçtim. Bir kitap hakkında bunu düşünmek hep üzmüştür beni, yazarın böyle kötü bir iş çıkarmasına oldukça üzgünüm. Umarım bir daha hiçbir kitapta bu hissi yaşamazsınız.

      Sil
  23. Olasılıksız ve empati eserlerine güvenerek gözüm kapalı aldım ama şu ana kadar okuduğum en kötü kitap bu kadar basit bir kitap yazılamaz ilk defa paramın boşa gittiğini istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Empati ve Olasılıksız gerçekten güzel kitaplardı, bende gözü kapalı alacakken yorumlar sayesinde vazgeçtim. Bir kitap hakkında bunu düşünmek hep üzmüştür beni, yazarın böyle kötü bir iş çıkarmasına oldukça üzgünüm. Umarım bir daha hiçbir kitapta bu hissi yaşamazsınız.

      Sil
  24. Bende daha önce olasılıksız ve empatiyi okumuş ve bayılmış biri olarak yazarın adını duyunca gidip aldım ve bitirene kadar da niye böyle bir kitap yazdığını anlamamıştım. Yazar kitabı çocuklarına ithafen yazmış zaten başında da söylüyor ve ben bilmiyordum ama oz büyücüsü diye bir film varmış ve yazar kitapta onu anlatmış. Sadece ufak tefek birkaç değişiklikle. Niye böyle birşeye gerek duymuş orası da muamma tabi ama sonuç olarak okumazsanız birşey kaybetmeyeceğiniz, okursanız da okunabilecek (o kadar da kötü değildi başta sıkılsam ve karakterler saçma gelse de sonrasında 2 günde bitirdim.) Herkese keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazar çok meşhur olan Oz Büyücüsü'den esinlenerek kaleme almış. Esinlenmek yerine özgün bir şey yazsaymış keşke, bende anlamadım neden buna gerek duyduğunu.
      Yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler. :)

      Sil
  25. acep kitaptan ne bekliyorlar olumsuz yorum yapanlar merak etmemek elde değil. Herkesin zevki farklıdır herkes tarafından olumlu yorum alamaz zaten mutlaka biri ters birşey der hele bizim milletimizde muhakkak der. Siz de kitap yazında madem beğenmiyorsunuz istediğiniz gibi , bizde okuyalım diyesi geliyor insanın da neyse... Tüm olumsuz yorumlara rağmen alıp okuyacağım. Dan Brown kadar olamasada adam fawer de favorimdir her sene kitap yazsınlar hepsini okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melih bey okuduktan sonra yorumunuzu bekliyorum ve merak ediyorum.
      Olumsuz yorum yazanların hepsi yazarın diğer kitaplarını da okumuş kişiler ve OZ'u beğenmemişler ki bu her okurun hakkı.
      Okuyunca beğenirsiniz umarım. :)

      Sil
    2. Hayatimda okudugum en guzel roman Olasiliksizdi .En kotu roman ise Oz du ... ikisininde yazari ayni

      Sil
  26. Arkadaslar, arabanizi isparka koyun, Parayi oraya verin daha hayirli olur. Hayatimda bu kadar kotu, akil almaz , sacma bir kitabi elime almadim. Ökkeş'in Hikayelerini okuyun daha iyi. Ciddi kandirildik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım zorla kitap yazılmıyor. Uğradığınız hayal kırıklığı için üzgünüm.
      Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  27. Ben de kitabı alıp hayal kırıklığı yasayanlardanım sırf bitirebilmek için okumaya çalşyrm romanlştrlmaya çalışılmış bir msaldan öteye gidememiş yazık ki ve yazar sadece yazmk için yazmış zaman kaybı olacagını düşünüyorum almadıysanız hiiç tavsiye etmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır kitabı almadım, çok istiyordum ama sizin gibi hayal kırıklığına uğrayan kişilerin yorumları sayesinde almaktan vazgeçtim. Almadığım ve o hayal kırıklığını yaşamadığım için mutluyum, teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  28. empati ve olasılıksızı okuduktan sonra ve yazarı da adam fawer ise yorumlara bakmaya bile gerek görmeden, hiç düşünmeden bu kitabı aldım. yaklaşık 100 sayfa dayanabildim. Sonuç hüsran..hayal kırıklığı..Beğenmediğim icin okumak zorunda degilim. Üzgümüm..olmamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım bırakmanıza üzüldüm, bir çok kişi sizin gibi düşünmeden almış zaten romanı.
      Umarım diğer okuyacağınız kitaplarda aynı hayal kırıklığını yaşamazsınız. :)

      Sil
  29. Kitap olasılık Siz kadar etkilemiyor insanı ama bence güzel yani okunabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize sevindim, en azından hayal kırıklığına uğramadınız. :)

      Sil
  30. Kitap olasılık Siz kadar etkilemiyor insanı ama bence güzel yani okunabilir:)

    YanıtlaSil
  31. resmen adamin adi var nasilsa kitabi da satar diye basmislar kitabi ama bu okuyucu kitlesini kandirmaktan baska birsey degil. agzim acik kaldi kitabi okurken bu kitabi gercekten o yazar mi yazmis diye. cok basarisiz. zaten kendisi de soyluyo giriste cok israr edildi diye yazdim diye. belli gercekten sadece yazilmak icin yazilmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru herkes yazardan kitap beklediği için tereddüt etmeden kitabı aldı. Keşke yazar daha iyi bir iş çıkarabilseydi.

      Sil
  32. Yazarın ticari kaygı ile yazdığını düşündüğüm bu kitabı 14 yaş üzerindeki okuyuculara tavsiye etmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların 'ticari kaygıyla' yazıldığını hissettiğim zaman o kitaptan çok soğuyorum, gerçekten kötü bir his.
      Yorumunuz ve tavsiyeniz için te. :)

      Sil
    2. Yorumunuz ve tavsiyeniz için teşekkürler. :)

      Sil
  33. Adam Fawer'in akıl oyunları yaratan,düşündüren ve beklenmedik bir sonla kitabı bitiren bir tarzı var diye çok sevmiştim.ama OZ' u okuyunca çok farklı bir tarzla karşılaştım.daha çok hayal gücü yüksek ve etkileyici olmayan bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Empati ve Olasılıksız okurda büyük beklentiye neden olan kitaplar ve yazar Oz'da bunu pek karşılayamamış anlaşılan.
      Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  34. Herkes gibi ben de empati ve olasiliksiza bayildim. Hayatimda okudugum en guzel romanlardandi ve hep tasviye ederdim. Dun rastgele kitap almaya gittigimde kim bilir kac saat kitap secicem diye dusunurken 2. Dakikada oz'u gordum ve hic dusunmeden aciklamasina vega ne anlattigina bile bakmadan buyuk bir heyecanla aldim. Henuz 70. Sayfadayim ve ozellikle zaten oz buyucusu hikayesini hem okumus hem de her turlu uyarlama filmlerini izlemis biri olarak acaip sıkıldım. Zaten defalarca yapilmis bir seyi biraz modernize ederek yazmasi oldukca anlamsiz. Ve Adam Fawer resmen kitaptan oldukca umutsuzmus, istemyerek yazmis ki onsoz de acik acik yeni hikaye yazamayacagini, bu kitabi turk yapimci arkadasinin yillar boyunca her ay arayarak zorlamasi ile ite kaka yazdigini aciklamis. En basta yapilan bu aciklama bile insani kitaptan sogutmaya yetiyor. 25 lirami cope atmis gibi hissediyorum. Cok uzgunum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal kırıklığınız için üzgünüm Serkan Bey. Zorlama ile kitap yazılmıyor başka hiçbir şey de yapılmayacağı gibi, umarım yazar bir kez daha bu hataya düşmez.
      Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  35. Herkes gibi ben de empati ve olasiliksiza bayildim. Hayatimda okudugum en guzel romanlardandi ve hep tasviye ederdim. Dun rastgele kitap almaya gittigimde kim bilir kac saat kitap secicem diye dusunurken 2. Dakikada oz'u gordum ve hic dusunmeden aciklamasina vega ne anlattigina bile bakmadan buyuk bir heyecanla aldim. Henuz 70. Sayfadayim ve ozellikle zaten oz buyucusu hikayesini hem okumus hem de her turlu uyarlama filmlerini izlemis biri olarak acaip sıkıldım. Zaten defalarca yapilmis bir seyi biraz modernize ederek yazmasi oldukca anlamsiz. Ve Adam Fawer resmen kitaptan oldukca umutsuzmus, istemyerek yazmis ki onsoz de acik acik yeni hikaye yazamayacagini, bu kitabi turk yapimci arkadasinin yillar boyunca her ay arayarak zorlamasi ile ite kaka yazdigini aciklamis. En basta yapilan bu aciklama bile insani kitaptan sogutmaya yetiyor. 25 lirami cope atmis gibi hissediyorum. Cok uzgunum.

    YanıtlaSil
  36. Dün dostoyevski ezilenleri ağlayarak bitirdim bugün kitabı aldım 80 sayfa okudum acaba bende mi bir problem var deyip net.e baktım herkesle aynı düşüncedeymişim ergenliğe yeni girmiş çocuklara okutabilirsiniz yine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostoyevski gerçekten çok iyi yazardır, yazdıkları insanı derinden etkiliyor.
      Oz, Fawer'ın diğer kitaplarından farklı. Sanırın Oz Büyücüsü'nden esinlenme olduğu için küçük yaşlara daha uygun olması muhtemel.

      Sil
  37. İlk iki 2 kitabindan sonra herkes gibi bende buyuk heyecanla oz u gordugumde heyecan yapmıstım. İlk 100 u okurken eşim nasıl diye sordugunda alis harikalar diyarı gibi gidiyor diye burun kıvırdım ve malesefte aynen öyle. Çok bir beklenti ile okumayın derim beklentinizi en aşağıya indirmek animasyon izler gibi okumak daha faydalıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap zaten Oz Büyücüsü'nden esinlenerek yazılmış, bunun etkisi büyük. Çoğu kişi de sizin gibi düşünüyor, yazar ortaya iyi iş çıkaramamış ne yazıkki.

      Sil
  38. Tam bir hayal kırıklığı. Başka bi açıklaması yok...

    YanıtlaSil
  39. Hayal kırıklığı korkunç kötü önceki kitaplarını bilmesem belki bukadar üzülmezdim.100 sayfaya kadar tamam bitecek başka şeyler olacak diyerek okudum ama sonuna kadar aynı saçmalık devam ediyor anladım bıraktım.Allah başka dert vermesin ne yapalım

    YanıtlaSil
  40. Olasiliksiz ve Empatiden sonra 6 yıldır çok büyük bir heyecanla bekliyordum kitabı çıkar çıkmaz aldım ve okudum ama büyük hayal kırıklığı yaşadım teşekkür bölümünde yazdığı gibi zaman bulamamış sanki baştan savma yazmış gibi. Ama olur böyle şeyler diyorum ben 4. Kitabını bekliycem umarım Olasiliksiz ve Empati çizgisine tekrar döner.

    YanıtlaSil
  41. kesinlikle kitabı okurken çok sıkıldım ve inanılmaz derecede çok şaşırdım.belkide hayatım boyunca okuduğum kitaplar arasından en kötü olanıydı.90 sayfasına kadar zor okudum.sonra bıraktım.bir arkadaş tavsiyesiyle almıştım ama yanılmışım.yukarıda yorum yazan arkadaşa katılıyorum.ilkokul 4 sınıf masal kitabı gibi...

    YanıtlaSil
  42. Adam Fawer bu kitabı gerçekten Türkiye için yazdıysa kitabın kalitesine bakarak söyliyorum; gözünde kümes tavukları kadar akıllıyız demektir. Ya bu kitabı Adam Fawer değil ya da ilk iki kitabı yazan Adam Fawer değil...

    YanıtlaSil
  43. Büyücü öz yıllardır bilindik bir çocuk masalı. Yazar aynı hikayeyi kendi dili ile ve bolca kan ve ișkence ekleyerek yorumladı. Okumak ta okadar ișkence.

    YanıtlaSil
  44. 75. Sayfadayım. Dayanamayıp benim gibi bu nasıl bir kitap diye düşünen var mıdır merak ettim yorumlara bakayım dedim. Minişlerde nedir yahuu 😊 Okuyamıyorummmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü yorumlardan sonra kitabı okumadım ben, Fawer sevdiğim gibi kalsın istedim. :)

      Sil
  45. 40 sayfa dayanabildiğim. Türkiye ye ithaf etmiş yazarımız bu kitabı.keşke öncesinde kültürümüzü ve kapasitemizi birazcık araştırsaymış.... ergen mesajları seviyesinde bi kitap olmuş. betimlemeler sıkıyor. once upon a time dizisini bile sıkılmadan izlemiştim...
    aslında bu kitapla yabancı bi yazar bize iyi bir ders veriyor... kendi yazarlarınıza sahip çıkın diyor... daha ucuza daha kaliteli bi sürü kitabınız var diyor. Peyami Safa; Yalnızız, Selma nın Gölgesi,Matmazel noraliyanın koltugu vb. Nazım Hikmet; Kan Konuşmaz. İskender Pala; Od, Şah ve Sultan,Efsane vb... Aziz Nesin; Sizin memlekette eşek yok mu kitabındaki tekkk bi hikayesi bile bu kitabın cebinden çıkarır... yazamadığım daha bir sürü yazarımız ve harika romanları hikayeleri.... ve şu saçmalığa verdiğimiz para... yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ne yazık ki zorlama kitap yazılmıyor. Dediğiniz gibi edebiyatımıza ve yazarlarımıza sahip çıkmamız lazım. :)

      Sil
  46. Adam Fawer oldukça merak ettiğim bir yazar. :) Ön sözünü bir ara okumuştum ve yazmasında Türk yapımcılarının etkisi olduğunu öğrenince şaşırmıştım. :)

    YanıtlaSil
  47. Oz kitabıniçin sonunda kendimi zorlayarak bitirdim. Bu kitabı Adem fawer'in yazdığıniye düşünüyorum; yada önceki iki kitabı başka biri yazmış. Oz tam bir hayal kırıklığı.

    YanıtlaSil
  48. Doğrusunu söylemek gerekirse oz kitabı cok güzel deildi. Çünkü kitabı adam fawer yazdığı icin daha fazla beklentim vardı. Kitap beklentimi karşılamadı. Eğer bir kitabı bir şeyler öğrenmek kendinize bir şeyler katmak için okuyorsanız bu kitabı okumayın benim fikrim. Ama eger ki diyorsaniz ben kitap okumayi cok severim okuyacağım okuyun. Kitapda kopukluklar var. Mesela bir olayi tam anlatmadan başka bir olaya geçiyor. Ayının trene baktığı gibi bakıyorsunuz. Ama bir yerden sonra kitaba öyle alışıyorsunuz ve merak ediyorsunuz ki hemen okuyayım diyorsunuz. Yani kısacası kitabı okuyun ama cok büyük beklentilerde bulunmayın

    YanıtlaSil