22 Mart 2016 Salı

Hırsız (Kraliçe'nin Hırsızı #1) - Megan Whalen Turner | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Thief
Seri: The Queen's Thief  #1
Sonraki Kitap: Attolya Kraliçesi
Yayınevi: Kara Kedi Yayınları
Sayfa Sayısı: 255
Baskı Yılı: 2010
Goodreads Puanı: 3.92  (34,749oy)


Arka Kapak Yazısı

“Çalamayacağım Hiçbir şey Yok.”

Boşboğazlığı yüzünden kendini kralın hapishanesinde bulan Gen’in buradan kaçmak için pek bir şansı yok gibidir. Günlerini, güneş görmeyen, tek kişilik hücresinde, zincire vurulmuş halde geçirmektedir. Derken bir gün kralın danışmanı, kâhin, imkânsız görünen bir görev için onun yeteneklerine ihtiyaç duyar. Gen, kral için, başka bir ülkenin topraklarındaki, gizli bir hazineyi çalacaktır. Böylece çetin bir yolculuk başlar. Gen, onlar için sadece, bu görev için seçilmiş bir araçtır. Ama her koşulda dört ayağı üzerine düşmeyi başaran Gen’in de kendi planları ve herkesi şaşkına çevirecek sürprizleri vardır.

Yorum

  Hırsız arka kapak yazısı ve adıyla ilgimi çeken bir kitap olmuştu, bende okunacaklar listesine eklemiştim. Aradan neredeyse iki yıl geçtikten sonra okumaya yeni fırsat bulabildim. Her şeyi çalabilecek yetenekli bir hırsız ve kralın bu hırsızın üstün yeteneklerine ihtiyaç duyması, bunun sonrasında gelişecek olaylar bana çok güzel görünmüştü, arka kapak yazısına da dayanarak biraz beklentilerle okumak için seçtiğim bir kitaptı.

  Kitabı okumak beğendiğim de beklentilerim vardı ama aradan zaman geçti ve başlarken herhangi bir beklentim olmadan başladım. Öncelikle kitabın konusu ve çıkış fikrini beğendim, karakterlerde fena değildi ama konu ve karakterlerin işlenişini basit buldum. Diyaloglar, olaylar biraz basit ve sıradandı.

  Gen yani başkarakter olan hırsızı okurken aklım elimde olmadan Locke Lamora'ya gitti, Gen muziplik ve yetenekler açısından Lamora'ya benzese de onun çok gerisindeydi. Gen hafif muzip bir karakter ama yazar bunu okuyucuya hissettirmek de ne yazık ki başarılı olamamış, Gen'den hırsızlık ve zekice hamleler beklerken bunlarla neredeyse hiç karşılaşmadım, usta ve muzip bir hırsız imajı çizilmişti ama bu okuyucuya yansıtılmamıştı. Gen'den etkilenmekte zorlanmamın bir sebebi de Locke Lamora gibi bir hırsızı okumuş olmamdı, Hırsız'ı Centilmen Piç serisinden önce okusam belki daha çok severdim, eğer ikisi de okuma listenizdeyse önce Hırsız'ı okuyun derim.

  Kitabın en sevdiğim noktalarından biri kitabın dünyasına ait mitoloji oldu. Yazar ortaya güzel bir iş çıkarmış ve okurken çok hoşlandım. Kitaptaki mitoloji ve tanrılar Yunan mitolojisini anımsatsa da farklılıkları mevcut ve kitabın sonunda yazar bu benzerliklere değiniyor. Kitabın sonundaki yazar notunu çok beğendim, yazar tüm dürüstlüğüyle etkilendiği ve alıntı yaptığı yazarları, dünyada olan şeyleri açıklıyor.

  Kitap genel olarak güzel olsa da ben basit budum ve çok etkilenmedim, sonlara doğru biraz toparlasa da temposu düşüktü ve genel olarak olaysız bir kitaptı. Seriye devam etme isteği uyandırmadı bende, şu sıra zaten çok kitap okuyamıyorum bende daha çok seveceğim başka kitaplara yönelmeyi düşünüyorum, İleride belki devam ederim seriye.
  Young Adult(genç yetişkin) türünde güzel bir fantastik eser, eksikleri olsa da kötü bir kitap değil. Hatta yazar bu kitapla Newberry Honor Book ödülünü de kazanmış. Beklentiniz olmadan başlayabileceğiniz orta hali bir kitap. Serinin diğer iki kitabı Attolya Kraliçesi ve Attolya Kralı çıkmış ve okuyabilirsiniz, serinin diğer kitapları Türkçe'ye çevrilecek mi bilmiyorum. Herkese İyi Okumalar :)

Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder