21 Ağustos 2016 Pazar

Kapan - Simon Beckett | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Stone Bruises
Seri: Yok
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 344
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 3.45  (1.091 Oy)

Arka Kapak Yazısı

  Dört kitaptan oluşan David Hunter serisinin ardından Simon Beckett, yeni kitabı Kapan'la yeniden, geçmişi arkasında bırakmaya çalışan bir adamın hikâyesini anlatıyor. Polisten kaçarken kendisini Fransa'da bulan Sean bir kapana basar ve o andan itibaren, gizem dolu bir dünyanın kapıları ardına kadar açılır.

  Bir yandan geçmişin sancılarıyla uğraşırken, diğer yandan kuralları sahibinin koyduğu bir çiftlikte, yeni maceralara bulaşmak istemediği halde kendisini ölümcül sırların ortasında bulur. Ortadan kaybolan kişiler, çarpık ilişkiler… Simon Beckett Kapan'la birlikte okuyucularına tekinsiz, gerilim dozu yüksek, etkisinden kolayca çıkılamayacak bir deneyim sunuyor.

Yorum

   Herkese merhaba. :) Bir süredir blog yazamyorum çünkü bu sıra hiç vaktim olmuyor, kitap okumaya bile çok az vaktim oluyor ne yazık ki. Kapan'ı da bir kaç gün önce bitirdim ancak yorumu bugün yazabiliyorum. Kitapla ilgili düşüncelerim soğudu, kitap bende soluklaşmaya başladı bile çünkü hiç iz bırakamadı ne yazık ki. :/

  Kapan bir gerilim romanı ve Sean adlı bir adamın geçmişinden kaçarken Fransa'da hiç beklenmedik olaylar içinde kendini bulmasını konu alıyor. Buraya kadar her şey gayet güzel ancak buradan sonrası ilerlemiyor. Kitabın ilk çeyreğinde kitap canlanacak birazdan, sıkılsan da devam et Esma şeklinde ilerlesem de bir süre sonra kitabın durağan ilerleyeceğini kabullendim. Kitabın şu alışık olduğumuz, filmin sonuna kadar olaylar yavaş gelişip son sahnelerde bol aksiyonla son bulan gerilim filmlerinden olacağını düşündüm ancak bu kitapta o aksiyonlu kısım hiç yaşanmadı denecek kadar azdı. Beni şaşırtan ya da gerilimi hissetmeme sebep olan hiçbir şeyde yaşanmadı.

  Lafı fazla uzatmayacağım, Simon Beckett'i David Hunter serisinde çok sevmiştim ama yazar bu kitapta iyi iş çıkaramamış. Gerilimi oldukça az, bolca sıkıcı ve bu kısımlar neden yazılmış diye okuyacağınız bir dolu sayfaya yer veren bir kitap Kapan. Yazardan daha iyi bir roman beklerdim, ne yazık ki hayal kırıklığına uğradım. Eğer gerilim seven biriyseniz bu kitap size oldukça yavan gelecektir, Simon Beckett'le tanışmak için David Hunter Serisi'ne başlamanızı öneririm, (serinin ilk kitabı Ölümün Kimyası için yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.). Kapan'ı kimseye önermem, belki siz okur seversiniz belli mi olur. :) İyi okumalar. :)

Puanım


2 yorum:

  1. tımams bunu okumayım ama david hunter okuyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. David Hunter çok güzel bir seri, özellikle de polisiye-gerilim severler için. :)

      Sil