12 Ağustos 2016 Cuma

Nemesis (Harry Hole #4) - Jo Nesbo | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Sorgenfri
Seri: Harry Hole #4
Önceki Kitap: Kızılgerdan
Sonraki Kitap: Şeytan Yıldızı
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 516
Baskı Yılı: 2013
Goodreads Puanı: 3.96  (30,361 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Çağdaş polisiyenin en etkileyici başkahramanlarından Harry Hole ile tanışın...

Osloda bir banka soygunu sırasında banka görevlisi öldürülünce, Dedektif Harry Hole soruşturmaya dahil olur. Harry, hiçbir iz bırakmayan soyguncunun peşindeyken, eski kız arkadaşı Annanın yemek davetini kabul eder. Akşam yemeğinin ertesinde kendi evinde uyandığında, son 12 saatte neler olduğunu anımsayamadığını fark eder. Anna ertesi gün ölü bulunur, çok geçmeden o geceden haberdar olan biri Harryyi tehdit etmeye başlar. Harry Hole hem kendini temize çıkarmak, hem de devam eden banka soygunlarını durdurmak zorundadır.

Yorum

  Hipnozcu'yla birlikte İskandinav polisiyesine giriş yapınca bu yörelerde devam etmek istedim ve elimde Nemesis olduğu için bu kitaba başladım. Jo Nesbo ile bu serinin altıncı kitabı olan Kurtarıcı sayesinde tanışmış ve yazarın tarzını sevmiştim, seriye ortadan başlamış olmaktan hoşlanmamıştım, biraz spoiler yemiştim ama önemsemedim ve önceki iki kitabı aldım.

  Harry Hole serisinin en büyük talihsizliği sanırım ülkemizde dağınık halde basılması, bunlara Kurtarıcı yorumumda biraz değinmiştim. Neyse işte serinin ilk iki kitabı ne yazık ki ülkemizde henüz basılmadı, seriyi de sevdiğim için bu durumu göz ardı ederek ülkemizde basılan kitapları okumaya karar verdim.

  Çok uzattım lafı, Nemesis'e gelecek olursak eğer kitap iki farklı olayı aynı anda işliyor. Bir tarafta büyük bir banka soygunu yapılmış ve bir banka görevlisi öldürülmüştür diğer tarafta ise Harry Hole kendi hayatının büyük kaosa dönmesini engellemeye çalışmaktadır. Kitapta hem zekice hazırlanmış bir banka soygunu ve soruşturmasını okuyor hemde dedektifimiz Harry'nin üzerindeki şüpheleri ortadan kaldırmaya çalışmasını okuyoruz. Anlayacağınız iki hikaye iç içe geçmiş durumda tek bir kitapta güzel bir kontrast oluşturuyor. Sanırım yazarın genel tarzı bu çünkü Kurtarıcı kitabında da farklı olaylar iç içe işleniyordu.

  Yazar kurguyu gerçekten güzel hazırlamıştı ve kitapta tempo hiç düşmedi, olaylar güzel bir akışta ve bol gizemli bir şekilde gelişti. Ben katili tahmin etmiştim kitabın en başında ancak bu kitabı okurken bir sorun teşkil etmedi, olaylar kitapta güzel bir şekilde geliştiği için tahminim kitabın tadını kaçırmadı. Kitaptaki karakterleri de sevdim, yazar hepsini güzel bir biçimde kurgulamıştı, Raskol, Beate gibi bazı karakterler de özellikle ilgilimi çekti, okurken büyük keyif aldım.

  Nemesis genel olarak güzel bir polisiyeydi, iç içe olay örgüsüyle ve yazarın kendine özgü yazım tarzıyla okuması oldukça keyifliydi. Norveç sokaklarında olmak da ayrı bir güzel oluyor bence. :) Bu sıralar İskandinav polisiyesi okuyasım var, Nemesis'ten sonraki kitap Şeytan Yıldızı elimde ve ona başlamak istiyorum. :)
  Sizde polisiye-gerilim seviyorsanız ve Norveç sokaklarında farklı bir deneyim yaşamak istiyorsanız Harry Hole serisine göz atın derim. İyi Okumalar. :)

Alıntılar

Hayatı tanı. Oturup çocuğunu seyret. Yitirdiğin şeyleri bulman zor, ama mümkün. 
Bir insanı çok severseniz, sizi sevebilmesi anlaşılmaz geliyor. Oysa tam tersi olmalıydı, değil mi? 
Sorduğun sorular için asla özür dileme; sormadığın sorular için özür dile. 
Kadınlar hep plan yapar. 
Kadınlar güç peşinde koşan, savaşın ve zafer kutlamalarının ötesini düşünen, mantıklı planlamacılardır. Ve kurbanların zayıflıklarını görmekte doğuştan yetenekli olduklarından, ne zaman ve nasıl darbe indirmeleri gerektiğini içgüdüsel olarak bilirler. Ne zaman durmaları gerektiğini de. 
Zulüm görmemizle sağ kalmamızın sebebi aynı. Biz farklıyız ve farklı olmak istiyoruz. 
İnsanın ölmesi, başına gelebilecek en  kötü şey değildir. En kötüsü, yaşama sebebini yitirmektir.

Puanım


8 yorum:

  1. Ben de merak ettim şimdi ama seri olunca ve benim en baştan başlama takıbtım olunca basılana kadar okumam zor görünüyor 😕. Sesler kitabı vardı o da iskandinavyadan hatta o da Norveçti sanırım. Bu seneki kampanyada da kitap varsa Can Yayınlarından 5 liraya bulabilirsin. Ben öyle tanıdım yazarı ☺️.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O takıntı bende de var, bu seriye bilmeden başlamıştım, bilseydim ilk kitabı olmadığını başlamaz beklerdim. Ama başlamış olunca devam edeyim dedim.
      Sesler'i not aldım, okumak isterim farklı bir kitaba benziyor. Teşekkürler. :)

      Sil
  2. İskandinav polisiyesi ilk defa duyuyorum :D Daha neler duycam buralarda kim bilir :*

    YanıtlaSil
  3. 'İnsanın ölmesi, başına gelebilecek en kötü şey değildir. En kötüsü, yaşama sebebini yitirmektir.' bu kısmı çok sevdim :))

    YanıtlaSil
  4. nesbooooo benim de aklımdaaa bak sen de sevmişsin. ben de bütün kitaplarını okurum diye düşünüyom. amerikan tarzı kuzey polisiyesi diyolar onun tarzına. harry hole gibi başkaları da var ya. bak harry bosch var kurt wallander var. onları da okursuuun :) bi de 221B adlı dergiyi mutlaka al. çok sevceksiiiin. bunlarla ilgili her şey vaaar. hatta bütün sayılarını almalısıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesbo'yu çok sevdim çok güzel bir tarzı var, mutlaka okumalısın. :) Harry Bosch aklımda, diğerlerine de bakacağım, teşekkürler önerin için. :)

      Sil