26 Ocak 2017 Perşembe

Kitap Kahve Kırmızı Kalem - Ferdi Bişkin | Kitap Yorumu


Seri: Yok
Yayınevi: Elma Yayınevi
Sayfa Sayısı: 224
Baskı Yılı: 2015

Arka Kapak Yazısı

• Ruh kaç gram eder?
• Hangi fizikçi makalesini kedisiyle birlikte yazdı?
• Benjamin Franklin ve Charles Darwin’i karar verme sürecinde birleştiren yöntem neydi?
• Titrek Hamsi Örgütü’nün mensupları kimlerdi?
• Hangi makine The Turk diye adlandırılıyordu?
• “Evcil taş” satışından nasıl milyonlar kazanıldı?
• Bir asırdır yanan ampul kimleri aydınlattı?
• Facebook’un “beğen” düğmesine bağımlı olanlar nasıl iyileşecek?
• Elektrikli otomobili kim öldürdü?
Kitap, Kahve, Kırmızı Kalem birbirinden ilginç 185 hikâyeyi okurlarıyla paylaşıyor ve her başlık yaşanmış bir olayı anlatıyor. Üç bölümü kapsayan bu çalışmada, bilimsel olaylar ve kitaplarla ilgili hikâyeleri Kitap bölümünde, bir kahve sohbetine eşlik edecek hikâyeleri Kahve bölümünde okuyacak; acı, aşk ve ateşle ilgili hikâyeleri ise Kırmızı Kalem bölümünde tadacaksınız.
Hikâyeler size farklı duygular yaşatacak ancak ne hissettirirse hissettirsinler, bize yani insanlığa ait olacaklar. Kitabın, kahvenin kokusunu taşıyan; kırmızı gibi candan bu anekdotlar, elden ele geçip duyulmayı, seslerini duyanların kendi hikâyelerini yazmasını arzuluyorlar.

Yorum

  Kitaba beni çeken ismi oldu, yaşanmış öykülerin toplandığı kitapları okumayı pek tercih etmesem de denemek istedim.

  Kitapta bir çok hikaye var, hepsi gerçek olaylar. İnsana ilham verecek, düşündürebilecek ve şaşırtan birbirinden ilginç bir çok yaşanmış hikaye var. Bazılarını daha önce de okumuştum ama bir çoğunu ilk kez okudum, çoğu gerçekten güzel ve değerli öykülerdi, hepsinin ayrı bir değeri ve önemli bir noktası vardı.

  Açıkçası ben kitabı çok sevemedim, hikayeleri ne kadar beğenmiş olsam da art arda bu kadar hikaye okumayı sevmiyorum ben, zaman zaman açıp okumak daha iyi olacaktır sanırım. Eğer böyle kitaplardan ve yaşanmış olayları okumaktan hoşlanıyorsunuz seveceğiniz bir kitap olacaktır. Bol kitaplı günler. :)


Alıntılar
Yazık ki tarih çoğu zaman yapanların değil, yazanların gerçekleriyle anlatılmaktadır.  

Bir şeyi başarabilmek için ortada gözle görülür bir hedef olmalıdır.

Puanım


8 yorum:

  1. Ard arda hikaye okumayı bende pek sevmem ama kitaplığımda bulunsun başka kitapların arasında birer ikişer okurum diyebilirim not aldım kitap alışverişinde denk gelirsem alınabilir bence 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara okunursa daha çok zevk alınabilecek bir kitap gerçekten, ben biraz aceleci davrandım sanırım. 😊

      Sil
  2. Tüm başlıklar da çok ilginçmiş, facebook beğen hastalığı:)))))kedisi ile makale yazan fizikçi...:))))Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, içindeki makaleler de ilginç. :)
      Ben teşekkür ederim, sevgiler. 😊

      Sil
  3. Hikayeleri ben de ara ara okumayı tercih ediyorum :)) İlginç başlıklar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ara ara daha iyi oluyor. Başlıklar gibi hikayeler de ilginç. :))

      Sil
  4. temams , hemen okumasak ta olur o zaman :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, istediğin zaman yavaş yavaş okunacak bir kitap. ^-^

      Sil