19 Ocak 2017 Perşembe

Yarasa (Harry Hole #1) - Jo Nesbo | Kitap Yorumu ve Seri Bilgisi


Orijinal Adı: Flaggermusmannen
Seri: Harry Hole #1
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 392
Baskı Yılı: 2016
Goodreads Puanı: 3.56  (42,431 Oy)


Arka Kapak Yazısı


Jo Nesbo'nun ünlü dedektifi Harry Hole'un soluk soluğa ilk macerası.

Yirmi üç yaşında Norveçli bir kadın Sidney'de ölü bulununca, Oslo Cinayet Masası dedektifi Harry Hole, bu vakayı incelemeye gönderilir. Amacı Sidney polisine elinden geldiğince yardım etmektir ama kesin bir dille işe burnunu sokmaması söylenir.

Soruşturmaya seyirci kalmaya niyeti olmayan Harry, ekibin baş dedektiflerinden biriyle arkadaşlığını ilerletir ve kendini olayların içinde bulur. Harry katile adım adım yaklaştıkça çok tehlikeli bir seri katilin peşine düştüğünü ve aslında soruşturmanın içindekiler dahil hiç kimsenin güvende olmadığını düşünmeye başlar.


Yorum

Yarasa'yı ilk gördüğümde (üzerindeki Harry Hole'un ilk kitabı ibaresini gördüğümde) "Nihayet çıktı!" dedim ve hemen aldım, maalesef alırken hızlı davransam da başlamam zaman aldı her neyse.

  Harry Hole benim çok sevdiğim polisiye seriler arasına girdi, serinin kitaplarını okudukça bahsediyorum zaten bundan. Yalnız şuna yeniden değinmeden geçemeyeceğim, bu seri neden Türkiye'de bu kadar düzensiz basıldı? Koridor Yayıncılık üçüncü ve beşinci kitabı basıp devamını getirmemiş, sonra Doğan Kitap dördüncü kitaptan başlayıp sekize kadar devam ettirmiş. 2016 Kasım sularında da ilk kitabı bastı. Bu düzensizliği anlayamadım, hiç de anlayamayacağım sanırım, ısrarla dile getiriyorum çünkü bu seri diğer polisiyeler gibi her kitabı birbirinden bağımsız değil. Seride her kitabın kendi konusu olduğu gibi, diğer kitaplara yayılmış bir konu daha var ki ben serinin beşinci kitabından seriye başladığım için devasa bir spoiler yemiştim.

  Şikayet kısmını geçtikten sonra kitaba gelelim. Yazar seriye Norveç'te değil Avusturalya'da başlamış, Harry Hole Sidney'de ölen Norveç'li bir kadının ölümünü araştırmak için Avusturalya'ya gidiyor ve cinayeti araştırdıkça olayların göründüğünden çok daha farklı olduğunu anlıyor.

  Bu kitabı okurken yazarın zaman içinde kendi tarzını bulduğunu ve kendini geliştirdiğini fark ettim. Bu kitap benim seride hoşuma giden o Norveç havasından ve özgün tarzından yoksundu, hatta Amerikan polisiyelerinden çok fazla esinti vardı. Bunlar da benim bu kitabı diğer kitaplar kadar sevmeme engel oldu. Yazar kitapta biraz laf kalabalığı yapıyor gibi hissettim okurken, her bölümde değil ama bazı sayfalarda sanki yok yere uzatmış gibiydi. Yine de Harry Hole serisinin ilk kitabını okumak güzeldi, yayınevi umarım ikinci kitabı da basar ve seriyi tamamlayabilirim.

Harry Hole Serisinin Türkiye'deki Kitapları
  Yarasa (Harry Hole #1) - Doğan Kitap (2016)
  2. Kitap ülkemizde henüz çıkmadı
  Kızıl Gerdan (Harry Hole #3) - Koridor Yayıncılık (2010)
  Nemesis (Harry Hole #4) - Doğan Kitap (2013)
  Şeytan Yıldızı (Harry Hole #5) - Doğan Kitap (2014)
  Kurtarıcı (Harry Hole #6) - Doğan Kitap (2015)
  Kardan Adam (Harry Hole #7) - Doğan Kitap (2015)
  Leopar (Harry Hole #8) - Doğan Kitap (2016)

Alıntılar

Belki de insanlar dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar bir şekilde aynı hayalleri ve fantezileri paylaşıyorlar. Bu bizim tabiatımızda var; adeta hepimizin özüne işlenmiş. Tüm bu farklılıklara rağmen eninde sonunda aynı yanıtlara ulaşıyoruz. 
Hayatta önemli sayılacak çok az şey var. 
Kızdan 'kadavra' olarak bahsettiler. Sevilen bir çocuğa çok fazla isim takılabilir; ama ölülerin bu kadar adının olması tuhaf. 
İnsanlar anlamadıkları şeyden korkarlar. Korktukları şeyden de nefret ederler. 
Harry artık yalnızdı. Her zaman olduğumuz gibi.


Puanım


20 yorum:

  1. Ben de ilk cümleyi okuyunca şaşırdım sanki senin yorumunu bu dedektif hakkında okudum gibi hatırladım doğruymuş :). Sen bu serinin hangi yayınevinden kaçıncısı çıkmış sıralayıp listelesen çok güzel olur sanki sen önerince bu seriyi benim okuyasım geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam hemen ekliyorum o zaman serinin bilgilerini. :) Okur ve seversen çok mutlu olurum, ilk kitap sıradan olsa da seri ilerledikçe karakteri oturuyor ve güzelleşiyor. :)

      Sil
    2. Süpersin, çok iyi oldu bu dursun böyle. Amaaa yokkkk hayırrr en katlanamadığım şey kopuk seriler, serideki eksik kitaplar. Önce o ikinci kitap çıkacak ben de başlayacağım :) Niye atarlandım bilmiyorum ama bekliyorum kitap çıksın öyle bir başlarım sen baya övüyorsun merak ettim, umarım severim. Bir de senin yorumundan yola çıkarak diyorum sanırım diğer kitaplar daha çok sattığı için onları önce bastılar. Senin dediğin gibiyse ilk iki kitap çok rağbet görmemiştir.

      Sil
    3. Bende ikinciyi bekliyorum artık, kalan kitapları okumak için. Atarın haklı ya ben serinin böyle basıldığını bilsem başlamazdım bile ama başlamış ve sevmiş olunca duramadım. 😂
      Biraz övüyorum seriyi evet ama Amerikan polisiyelerinden sıkıldım artık bu da biraz farklı olunca ister istemez çok sevdim. :D
      Çok satanı çeviriyorlar tamam da of sevmiyorum ben böyle şeyleri insanı seriden soğutuyorlar. :(

      Sil
  2. Hayat,çok basit aslında.Kitaptaki alıntıda da denildiği gibi Hayatta önemli sayılabilecek çok az şey var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, aslında çok önemi olmayan bir dolu şeye yok yere enerji harcıyoruz.

      Sil
  3. paylaşım için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  4. Ben bu yazarın kitaplarının birbiri ile bağlantılı olduğunu hiç bilmiyordum. İşte böyle blogger arkadaşlarım olduğu için çok şanslıyım :) Teşekkürler..
    Bende sadece (henüz okumaya fırsat bulamadığım) NEMESİS var. Diğerlerini de tamamlayıp ona göre okumaya başlarım artık. Aaa ama ikinci kitabı beklemek lazım şimdi dimi ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle ikinci kitabı beklemek zorundayız, yayınevinin bizi çok bekletmeden basmasını umuyorum.
      Nemesis güzel bir kitaptı ancak serinin önceki kitaplarıyla bağlantısı olduğu için hikayeye orta yerinden başlamış olursun, bence biraz daha bekle. *-*

      Sil
    2. Tamamdır, tekrar teşekkürler..

      Sil
    3. Asıl ben teşekkür ederim Yıldız abla. 😊 Seriyi okuyup seversen çok mutlu olurum, sevdiğim bir seri olduğu için başkalarının da okuyup sevmesini istiyorum. 😊 😊

      Sil
    4. Canım benim.. Muhtemelen severim. Çok güzel anlatmışsın çünkü.. Okuduktan sonra da seninle paylaşırım zaten hiç merak etme :)))

      Sil
    5. Teşekkür ederim. :)
      Merakla bekliyorum o zaman. 😊

      Sil
  5. nesbo ilk yarasa mıymış tamam okuycam :) ben de 221b dergisinde okudum amerikan tarzı imiş diye kuzey tarzı değil ama bak kuzey tarzı istiyorsan sana arnaldur indridason/camilla lackberg ve başkalarını daha önerebilirim. kuzey sineması ve polisiyesi de çok iyi. izlersen öğüt veririm güzellerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camilla Lackberg'i daha önce önermiştin, aklımda o.
      Film-dizi dersen izleyemiyorum o yüzden kitap önerileri ile yetiniyorum. :))

      Sil
  6. Kızılgerdan ülkemizde basılmıştı ama basımı durdurulduğu için çok az insanda var. Ben de ortalamanın üzerinde bir meblağ ödeyerek satın alabildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Koridor Yayınları çıkarmış ama bulması zor gerçekten. Ben hala ikinci kitabı bekleme taraftarıyım, üçe öyle geçmek istiyorum.

      Sil
  7. Esma Hanım 2.kitap hala çıkmadı mı.bende seriyi tamamlamadan okumak istemiyorum.teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Bilmem yazarin birinci kitabi Yarasa bana cok skici geldi. Su anda zar zor okuyorum. Umarim serinin diger romanlari daha iyidir..

    YanıtlaSil