12 Kasım 2015 Perşembe

Aforizmalar - Richard Bach | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Aforizmalar
Seri: Yok
Yayınevi: April Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 216
Baskı Yılı: 2012
Goodreads Puanı: 3.18  (11)


  Arka Kapak Yazısı

  Martı, Hipnozcu ve Meraklılar'ın yazarı Richard Bach'tan bir kişisel gelecek tasarlama rehberi.

Aforizmalar: Yanıt Arayan Ruhlar İçin Bir El Kitabı.

Herkes dünyaya kendine ait bir "Kişisel Gelecek Tasarlama Seti" ile gelmiştir. Ancak o seti nereye koyduğunu herkes hatırlayamaz. Yanıt aradığın sürece doğru yoldasın. Bach gözlerimizi kapatmamızı, yanıtını aradığımız soruya odaklanmamızı, devamında el kitabından bir sayfa seçip, gözlerimizi açıp, yanıtı bulmamızı öğütlüyor.


 Yorum

  Bu tarz kitaplara yorum yapmayı aslında pek doğru bulmuyorum. İnsanların düşünceleri hakkında yorum yapmayı uygun bulmuyorum, düşüncelere katılırsınız ya da katılmazsınız, seversiniz ya da sevmezsiniz ama kalkıp bu düşünceleri ağır bir şekilde eleştiremezsiniz, özellikle de düşünce sahiplerini. Bunlar da benim düşüncelerim tabii ki yanlış olabilirler belki de öyledir ama benim :)

  Neyse anlayacağınız gibi bu kitap için yorumlarımın objektif olma şansı biraz düşük, daha kişisel olacak.

  Richard Bach'ın Aforizmalar'ını çok sevdim, bayıldım kitaba. Her sayfada bir söz bulunuyor ve güzel düzenlenmişler. Ben okurken yavaş yavaş sözleri düşünerek ve hazmederek okudum. Sözlerden yaşam bilgeliği akıyor, farkındalığınızı arttıran ve iplerin aslında kimin elinde olduğunu hatırlatan birbirinden güzel sözler. Yazarı çok sevdim ve bir an önce diğer kitaplarını okumak istiyorum.

  Fazla uzatmayacağım, kitap çok güzel, kişisel gelişim kitabı sayılabilecek kadar iyi. Eğer bu tarz şeyleri okuyorsanız Aforizmalar'ı es geçmeyin derim. İyi okumalar :)

Alıntılar

"Korkularınızın üzerine gidin. Bırakın, ellerinden geleni artlarına koymasınlar. Ne var ki bunu denedikleri an onları paramparça edin. Eğer bunu yapmazsanız mantar gibi dört bir yanınızda biter, istediğiniz hayata giden yolu tıkarlar." 


"İnsanlık fiziksel bir tanım değil, ruhsal bir amaçtır. Size verilmiş bir şey değildir, onu kazanmanız gerekir."
"Hayalleri paramparça eden tek şey, ödün vermektir..."
"Bulutlar denize düşmekten korkmaz çünkü(a) zaten düşmezler ya da(b) düşseler de batmazlar. Ama düşebileceklerine inanmakta özgürdürler ve isterse bundan korku duyabilirler." 


"Bugününüzü iyileştirip düzeltmek için istediğiniz geçmişi yaratıp payelerle donatmakta özgürsünüz." 


"En acı gerçekler rüyadır, en tatlı rüyalar ise gerçeğin ta kendisi." 


"Hayat size hiçbir şeyi söylemez ancak her şeyi gösterir." 


"Korkularınızın üzerine gidin. Bırakın, ellerinden geleni artlarına koymasınlar." 
"Ne var ki bunu denedikleri an onları paramparça edin. Eğer bunu yapmazsanız mantar gibi dört bir yanınızda biter, istediğiniz hayata giden yolu tıkarlar." 
"Korktuğunuz her dönemeç korkunç bir cehennem kılığına girmiş bir hava boşluğundan ibarettir." 


"Bugün alacağınız küçük bir dönemeç sizi çok farklı bir yarına taşır." 


"Neden yalnız bir yabancı gibi tuhaf ve farklı olduğunuzu düşünüyorsunuz?" 


"Sizin başınıza gelen sadece henüz ailenizi bulamamış olmanızdır." 


"Bazı doruklara ulaştıysanız size oralardan iniş yoktur, ama kanatlarınızı açın ve onlarında ötesine uçun."


Puanım 


0 yorum:

Yorum Gönder