10 Aralık 2015 Perşembe

Yeşil (Çember #0) - Ted Dekker | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Green
Seri: The Circle #0
Sonraki Kitap: Siyah
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 524
Baskı Yılı: 2010
Goodreads Puanı: 4.02  (14,782)


Arka Kapak Yazısı



  Çember, renklerin dünyasıdır ve bu renklerden Yeşil ise baş döndüren hazdır. Yeşil, kıyamette yaşanan bir aşk ve ihanet hikâyesidir.
  24 yaşındaki genç Thomas Hunter, bizim dünyamızda ve bizim yaşadığımız zamanda bir gün uyuyakalır ve gözlerini 2000 yıl ileride, kadim peygamberlerin önceden bildirdiği o korkunç kıyametin yakıp yıktığı başka bir dünyaya ait Kara Orman`da açar.
  Savaş, ihanet, hastalık ve ölüm, yaşayan her canlıyı tehdit etmektedir ve buna engel olabilecek tek bir kişi vardır: Thomas Hunter. Dünyanın dengesinin aniden şiddetle sarsılması ise an meselesidir.
  Thomas zamanlar arası geçişi bulmalı ve iki dünyanın da kurtuluş anahtarının gizli olabileceği dünyamıza dönmelidir. Daha önce duyduklarınıza hiç benzemeyen bir kıyamet öyküsüne buyurun. Bu kendi tarihimizle ilişkili, öylesine şaşırtıcı bir öykü ki başka bir dünyada olduğunuzu unutacaksınız.

Yorum

  Çember Serisinin en çok merak ettiğim kitabı Yeşil'i nihayet okudum. Serinin hem başlangıç hem son kitabı olarak kabul edilmesi benim çok hoşuma giden bir fikirdi. İlk kitabı ister ilk ister son okuma fikri çok cazip. Ben Yeşil'i son kitap olarak okudum, iyi ki de öyle yapmışım.

  Yeşil'i son kitap olarak okumamın sebebi hem tavsiyeler hem de başlangıç kitabını son kitap olarak okuma fikrinin cazibesiydi. Bu cazibeye kendimi kaptırmama nasıl sevindim anlatamam, çünkü kitap seriyi hiç bilmeyen biri için hem sıkıcı hem de bilinmezlerle dolu. Bu kitapla başlasaydım seriye devam etmem daha zor olurdu muhtemelen çünkü kitap kafa karıştırıcı, ne oluyor, kim kim hepsi birbirine karışmış.


  Kitabın ilk 100 - 200 sayfasını okurken benim bile kafam karıştı ve sıkıldım kaldı ki ilk olarak bu kitabı okuyanlar için her şey daha zor olacaktır. 200'lerden sonra olaylar hız kazandı ve daha heyecanlı oldu, yine de çok fazla olay vardı ve bir çoğu çok anlaşılmadan hızlıca geçti. Aslında yazar uzun ruh çözümlemeleri yerine olayların anlaşılmasını sağlamaya çalışsa olurmuş. 


  Kitapta serinin diğer kitaplarından spoiler vermemek için yazar bir çoğu şeyi üstü kapalı anlatmış ya da çok değinmemiş, bunun gerekliliğini anlıyorum ancak zaman zaman kitabın anlaşılmaz olmasına sebep olmuş. Kitapta bazı mantık hataları vardı ve yazar bunlara keşke biraz daha dikkat etseymiş.

  Kitabın sonu da açıkçası beni tatmin etmedi, serinin son kitabı olarak düşünürsek final biraz muğlak oldu diyebiliriz. Açıkçası Yeşil beklediğim gibi çıkmadı ama kötü de değildi. Seriye Yeşil'den başlarsanız seri karmaşık ve çekilmez olabilir, Siyah'tan başlamak kesinlikle çok daha iyi olacaktır. 

  İyi ve kötünün savaş halinde olduğu, realiteler arasında geçiş yapabilen ve realitelerinin kaderinin bağlı olduğu Thomas Hunter'ın hikayesi okunmaya değer ve sürükleyici. Sizde Çember Seri'sini okuyacaksanız Siyah'tan başlayın. Ben okudum ve sevdim, umarım sizde seversiniz. İyi okumalar :) 


Alıntılar

"Bir şeyi görmemeniz onun gerçek olmadığı anlamına gelmez."
"Aşina olana o kadar alışıyoruz ki, gözlerimiz açılıpta görene kadar aşina olmayandan şüphe ediyoruz."
"İnsanlar yanında olduğu müddetçe, onları ne kadar çok sevdiğini asla bilemiyorsun."

Puanım

  

2 yorum: