4 Aralık 2015 Cuma

Beyaz (Çember #3) - Ted Dekker | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: White
Seri: The Circle #3
Önceki Kitap: Kırmızı
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 544
Baskı Yılı: 2011
Goodreads Puanı: 4.30  (20,380)

Arka Kapak Yazısı

  Beyaz Ölüme Direnen Aşkın Rengidir

  Dünyaların birinde, hızla yayılan ölümcül bir virüs, bilimadamları ve hükümetlerin yoğun çabalarına rağmen, bütün canlıları yok etmek üzere. Diğer dünyadaysa yasak bir aşk, Çember olarak da bilinen direnişçilerin her an sonunu getirebilir.

  Bu iki dünyanın arasındaki tek köprü olan Thomas, birini kurtarayım darken ikisini birden kaybedebileceğinin farkında. Şimdi yaklaşan kıyamet öncesi, onu bir girdap gibi içine çeken duygularından ve olaylardan sıyrılıp tarihi yeniden yazmanın bir yolunu bulmak zorunda.

  İki dünyanın kaderi tek bir adamın elinde. Yaşam. Ölüm. Aşk. Hiçbir şey göründüğü gibi değil. YEŞiLdeki kaos, SiYAHtaki dehşet ve KIRMIZIdaki ihanetten sonra Çember görülmedik bir güçle karşı karşıya. Büyük Takipin son saatlerinde verilen bir karar her şeyi sonsuza kadar değiştirebilir.


Yorum

  Kırmızı'dan sonra araya çok uzatmak istemesem de nasıl olduğunu anlayamadan bir çok kitap okudum iki kitap arasında. Kırmızı'dan sonra Beyaz seriye çok güzel geldi, Kırmızı'yı Siyah'tan çok sevmiştim, Beyaz ise Kırmızı'dan da çok sevdim. Kitabı bir çırpıda okudum, en azından vakit ayırabildiğim zamanlarda sıkılmadan ve kitaba dalarak okudum.

  Serinin sona yaklaşması (aslında seriye Yeşil'den başlayanlar için son kitap oluyor) ve olayların büyümesiyle kitap daha da güzel ve zevkli olmuş. Kitap boyunca olaylar hiç durmadan yaşanıyor ve sürekli yeni bir gelişme oluyor.

  Kitabın kurgusu da çok iyiydi, yazar bir çok şeyi ince ayrıntısına kadar düşünüp kurgulamış ve bunu çok güzel yazmış ki okuması ayrı bir zevkli oldu. Sadece Thomas ve onun realiteler arası geçişini değil, her iki realitede ki ortak bağlantılar ve yaşanan kaos gayet güzel işlenmiş. 

  Beyaz'dan sonra benim Yeşil'e olan merakım daha çok arttı, bir kitabın hem başlangıç hem son kitabı olması ilginç ve merak uyandıran güzel bir fikir. Umarım oda Beyaz kadar güzel olur.

  Okuması zevkli ve güzel bir kitaptı, ben sevdim. Yazar sevgiyi de kitapta çok güzel işlemişti bence, bu tarz bir kitap için hem başarılı hem de alışılmadık olmuş. 
  Çember serisi bilim kurgu ve fantastik kurgunun karışımı güzel bir seri, bu türlere merakınız varsa bir bakın derim, seri boyunca tempo düşmüyor ve gizemle bir araya gelince ortaya iyi bir okuma şöleni çıkıyor. İyi okumalar :)

Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder