1 Aralık 2015 Salı

Özgürlüğün Baş Dönmesi - Kemal Sayar | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Özgürlüğün Baş Dönmesi
Seri: Yok 
Yayınevi: Karakalem Yayınları
Sayfa Sayısı: 155
Baskı Yılı: 2002

Arka Kapak Yazısı

Düşünce ile duyguyu buluşturan, akla ve kalbe aynı anda dokunan denemeleriyle tanıdığınız Kemal Sayar, Özgürlüğün Baş Dönmesi'nde bu kez makaleleriyle çıkıyor okuyucunun karşısına. Benliğin dönüşümü, küreselleşme, siberalan, kaos teorisi..derken, yaşadığımız çağı irdeleyen ve yaşadığımız çağda gerçekleşen dönüşümleri anlamamızı kolaylaştıran derinlikli tahliller sunuyor. Sayar'a göre, narsizm kültürü'nün hakimiyet kurduğu bir çağdır yaşadığımız çağ. Çağlar boyu özgürlük için savaşım veren birey, şimdi de özgürlüğün baş dönmesi'ni yaşamaktadır. Kapitalizm ciddi bir kültürel ve psikolojik yıkıma yol açmış, kendimize yardım etme ya da kendimizi terbiye etme yetilerimizi yok etmiş, büyümek ve olgunluğa erişmek giderek daha müşkül bir almıştır.
Özgürlüğün Baş Dönmesi, bu açmazı çözümleme ve bir çözüm bulma yolunda mütevazı bir katkı sunma çabasındadır. 



Yorum

  Kemal Sayar çok sevdiğim bir psikiyatrist ve yazar, kendisini mümkün olduğu kadar takip etmeye çalışıyorum. Konuşması, tarzı ve anlattıklarını çok seviyorum ve sunuş tarzı da ayrı bir güzel. Aylar önce konferansına gittiğimde de çok etkilenmiştim ve sempatim daha bir artmıştı. 

  Özgürlüğün Baş Dönmesi ismiyle ilgimi çeken bir kitap oldu, iddialı ve güzel bir isim. İlk gördüğümde ilgimi çekince almıştım ve okuma fırsatı bulamamıştım. Kitap çok güzel, anlatmaya çalıştıkları, değindikleri noktalar hepsi çok kıymetli ama ben çok etkilenemedim

açıkçası, sanırım kitabı okumak için doğru zaman değilmiş.

  Kitap hakkında uzun uzun yorum yapmak isterdim ama okurken hakkını verebildiğimi düşünmediğim için kısa keseceğim yorumu. İlerleyen zamanlarda, doğru zamanının geldiğini düşündüğüm de bir kez daha okuyup hakkını vermek istiyorum.

  Toplumdan, köklerimizden, geleneklerimizden koparıldığımız için yalnızız ve yalnız insan endişe eder. Bu endişeyi gidermek için olabildiğince çok şeye sahip olmak isteriz.
  Kitap psikiyatriye ilgi duyan insanlar için çok uygun, çok güzel şeyler anlatıyor ve içerisinde çok önemli kişilerden yapılmış alıntılar var, bunlar anlatılanların pekiştirilmesini ve etkileyici hale gelmesini sağlamış. Sayar çağımızı, çağımızın sorunlarını çok güzel göz önüne seriyor ve farklı bir pencereden bakmanızı sağlıyor, Sayar'ın bu yönünü diğer kitaplarında da görebilirsiniz.
Sormak düşünmektir; düşünmekle, dünyayı dönüştürme fırsatı yakalarız. Dünyayı bulduğundan daha iyi biçimde bırakmak, insan olarak hepimizin ödevidir.
  Tüm kitaplarını okumasam da Kemal Sayar'ın Yavaşla adlı kitabından çok etkilenmiştim, ara ara sayfalarını karıştırırım. Yavaşla bence herkesin okuması gereken kitaplardan biri, tavsiye ederim.

  Özgürlüğün Baş Dönmesi güzel bir kitaptı ve çok önemli şeyler anlatıyor, ileride daha iyi anlayarak ve hakkını vererek okumak dileğiyle. İyi okumalar :)

Puanım




0 yorum:

Yorum Gönder