31 Ocak 2016 Pazar

Ocak Ayı Okuduklarım


Bu yıla hızlı başladım ve dolu dolu bir ay geçirdim. Toplam 11 kitap okumuşum, aslında bu sayıya şaşırdım çünkü bu kadar çok okuduğumu fark etmemiştim. 





Göremediğimiz Tüm Işıklar yılın ilk kitabıydı. İkinci Dünya Savaş'ı sırasında yaşayan iki gencin hikayesini anlatan kitap tarihi kurgu türünde, kitabın içerisinde dram da var ama kitap sizi ağlatmak için yazılmamış. Zaman zaman durgun olsa da karakterleriyle ve karakterlerin hikayeleriyle okunmaya değer güzel bir kitap. 
Puanım: 4/5







Halüsinasyon gerilimi yüksek güzel bir polisiye. Baştan sona kadar katilin peşinde sürükleyici ve
gizemli bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Ben çok hızlı okuyup bitirmiştim ve polisiye olarak gerçekten güzel bir kitap, yazar güzel bir kurgu hazırlamış. Gizemli ve gerilimi yüksek bir polisiye istiyorsanız Halüsinasyon tam size göre olabilir.
Puanım: 4.25/5 




Akıl Oyunları, ismiyle insanı filmin kitabı mı diye yanılsamaya sokan bir kitap ve hayır Akıl Oyunları adlı filmle hiçbir alakası yok. Güzel bir fikir üzerine yazılmış, kurgusunda ve anlatımında eksikler olsa da fena bir kitap değil. Belki favori kitabınız olmaz ama uzun vakte yaymadan okursanız iyi vakit geçirebileceğiniz gerilim-gizem romanı.
Puanım: 3.5/5




Sissoylu: Son İmparatorluk, harika bir Brandon Sanderson yapıtı. Fantastik kurgu severler için mükemmel bir kitap. Kurgusu, karakterleri, dünyasıyla sizi doyurabilecek ve sizde iz bırakacak bir roman. Hala okumadıysanız yavaş yavaş tadını çıkara çıkara okuyun derim. Serinin ikinci kitabı Kuşatma'da çıktı, (hala alamadım ne yazık ki 😢 ) ve onu çok merak ediyorum.
Puanım: 5/5


Wardstone Günlükleri, #1 Hayaletin Çırağı, #2 Hayaletin Laneti, #3 Hayaletin Sırrı, #4 Hayaletin Savaşı Serinin ilk dört kitabını ara vermeden okudum ve seriyi beğendim. Tom'un dünyasında hayaletlik bir meslek ve karanlıkla savaşıyor hayaletler. Tom'da yedinci oğlun yedinci oğlu olduğu için bu mesleğe uygun ve Hayalet'in yanında çırak olarak karanlıkla savaşmaya başlıyor. Genç yetişkin- fantastik kurgu ve korku türünde olan seri oldukça hareketli ve okuması zevkli. Eğer okumayı düşünüyorsanız gece saatlerini seçin, kesinlikle çok daha etkileyici oluyor :)
#1 Puanım: 4/5
#2 Puanım: 4/5
#3 Puanım: 4.5/5
#4 Puanım: 5/5


Dante Denklemi isminden etkilenerek aldığım ancak benim için hayal kırıklığı olan bir kitap. Dante ve denklem kelimeleri beni cezbetmişti ancak kitabın Dante'yle ilgisi yok. Kitabın yazılış fikri iyi ancak ortaya iyi bir sonuç çıkmamış. Okurken sıkıldım (hatta beni reading slump kıyılarında dolaştırdı), bazı yerleri saçma buldum. Genel olarak beğendiğim bir kitap değildi, ben önermem ancak karar size kalmış.
Puanım: 1/5


Mitolojiden Efsaneye Türk mitolojisini konu alan güzel bir kitaptı. Mitoloji merakım kabarınca bu kitapla karşılaştım ve kitabı beğendim, kavramlar kısa ve öz, anlaşılır biçimde ele alınıyor. Kısa, dolu dolu bir kitap.
Puanım: 4/5


Güven Bana aksiyon-macera türünde, bol gizemli bir roman. Kitap bol aksiyonlu klasik bir Amerikan filmi tadında. Okurken alışık olmadığınız pek bir şeyle karşılaşmıyorsunuz, karakterleri, aksiyon sahneleri ve hikayeleri sıradan denilebilecek bir seviyede ancak bol aksiyonlu bir kitap okumak istiyorsanız ve orijinalliğe çok takılmıyorsanız okuyabileceğiniz bir kitap.
Puanım: 3.5/5

Ocak ayı içerisinde okuduğum kitaplardan en çok Sissoylu: Son İmparatorluk'u beğendim.
Beni hayal kırıklığına uğratan kitapsa Dante Denklemi.
2016'nın ilk ayı Ocak'ta toplam 11 kitap ve 4.679 sayfa okumuşum. Umarım sizde istediğiniz şekilde bir ay geçirmişsinizdir. Okuduğunuz için teşekkürler. İyi Okumalar, Bol Kitaplı Günler :)

0 yorum:

Yorum Gönder