26 Temmuz 2016 Salı

Denek - Robin Cook | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Nano
Seri: Pia Grazdani #2
Önceki Kitap: Ex
Yayınevi: Sayfa 6
Sayfa Sayısı: 464
Baskı Yılı: 2012
Goodreads Puanı: 3.11  (2,463 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Pia Grazdani, nanoteknoloji konusunda araştırmalar yapan Nano adlı bir şirkette çalışmaktadır. İşine bağlı, genç ve güzel bir kadındır.

Bir gün dağ yolunda koşu yaparken, yerde yatan Çinli bir adam görür. Adamın kalbi durmuştur. Pia hemen kalp masajına başlar ve ambulans çağırır. Ancak adam aniden kendine gelir. Üstelik gayet de sağlıklıdır. Gelen ambulansa binmeyi reddedince, Pia onu bir şekilde ikna eder ve onunla birlikte hastaneye gider. Ne var ki çok geçmeden Nano'nun üst düzey yöneticilerinden biri, özel korumalar eşliğinde hastaneyi basar, alınan kan örneklerine el koyar ve Çinli adamı apar topar hastaneden çıkarır. Bu tuhaf durumdan şüphelenen Pia, çalıştığı şirket hakkında daha fazla şey öğrenmeye karar verir. Ancak karşılaşacağı gerçekler onu dehşete düşürmekle kalmayacak, hayatını da tehlikeye sokacaktır.

Tıbbi gerilimin öncü ismi Robin Cook, Denek ile tıp teknolojilerinde çığır açmak için ahlak ilkelerini hiçe sayan, acımasız ve hırslı şirketlerin yüksek güvenlikli kapılarını aralıyor.

Nefes kesen, uyku kaçıran, müthiş bir gerilim.

Yorum

  Hakkında hiç bilgi sahibi olmadığım ve öylesine ilgimi çektiği için elime alıp okuduğum kitaplar vardır. Genelde iyi bir araştırma yaparak başlasam da bazen gelişine okuyup, kendime sürpriz yapmayı seviyorum, hakkında hiçbir bilgim yokken başlıyor ve kitaptan ne çıkacağını okudukça anlıyorum. Denek'te benim için bu kitaplardan.

  Robin Cook'u daha önce duyduğumu hatırlamıyorum ancak bu kitabı bitirdikten sonra öğrendim ki yazarın hayli sayıda kitabı varmış ve bir çoğu Türkçe'ye çevrilmiş. Yazar genelde tıbbi gerilim romanları yazıyor, bunda tıp geçmişinin olması da göz ardı edilemez tabii. Bende Denek'e türünün tıbbi gerilim olması nedeni ile başladım. Tıpla ilgilenmesem de tıbbi gerilim romanlarını seviyorum, özellikle de Tess Gerritsen'dan sonra bu tür hayli ilgimi çeker oldu.

  Denek, Pia Grazdani serisinin ikinci kitabıymış, ne yazık ki ilk kitabı ülkemizde çevrilmemiş ya da ben bulamadım. Pia Grazdani, nanoteknoloji firmasında çalışan, azimli ve içine kapanık biri. Sosyal problemleri olsa da iş hayatında oldukça başarılı bir kadın, aslında Pia bu tarz romanlarda sıkça rastladığımız karakterlere çok benziyor, sadece geçmişi ve çevresi biraz daha hareketli.

  Pia Çinli bir koşucunun kalbi durduktan sonra kendine gelmesine ve sağlıklı bir insan gibi görünmesine şahit olur ve ardından yaşanan  bazı olaylar ile şüpheye düşerek şirketi ve şirketin bilmediği sırlarını araştırmaya başlar. Ele geçirdiği bilgiler hayatının tehlikeye girmesine sebep olacak kadar tehlikelidir.

  Kitap genel olarak klişelere bağlıydı, okurken sizi şaşırtacak pek fazla detay yok. İlk 140 sayfa kadarı oldukça durgun olsa da geri kalan daha hareketli ve okunasıydı. İlk sayfalar gerçekten oldukça sıkıcıydı, iyi yazılamamış bir aşk romanı okuyor gibi hissetmiş, kitabı bıraksam mı diye düşünmüştüm. Yazar giriş bölümünü keşke o kadar uzun tutmasaydı. Gelişme bölümü girişe nazaran daha hareketliydi ve olaylar gelişmeye başladıkça kitap çekici hale geldi.

  Denek'in konusu da olayların gelişim tarzı da oldukça klişelere bağlıydı. Yazarın nanoteknoloji ve tıp bilgilerini kullanma tarzı genel olarak iyi olsa da, kitaptaki aşk romanlarına özgü entrika ve detayların önemli bir yere sahip olmasından hoşlanmadım, kitabı basitleştiren detaylar olmuşlardı.  Kitabın sonu ise güzel bitti, biraz açık uçlu ve gizemliydi. Serinin devamı gelecek gibi görünüyor ancak bu konuda bilgi edinemedim.

  Denek genel olarak güzel bir roman olsa da klişelere fazla bağlı ve -bana göre- gereğinden fazla aşk romanlarına özgü detay vardı. İlk sayfalar durgun olsa da geri kalan bölümler pek sıkıcı değildi ve rahatça okudum. Müthiş bir tıbbi gerilim olmasa bile nanoteknoloji gibi detaylarla size yeni bir şeyler okuma fırsatı sunacak bir roman. İyi Okumalar. :))

DüzenlemeSerinin ilk kitabının çevrildiği ile ilgili net bir bilgi bulamamıştım ancak tesadüfen öğrendim ki aynı yayınevi tarafından Ex ismiyle çevrilmiş, ilgilenenlere duyrulur. :)

Puanım

2.5

6 yorum:

  1. Tıbbi gerilim türünü ilk defa duyuyorum. Bu arada kitabı aşk kitabı olarak da okuyabiliriz anlattigina göre :) Güzel bir paylasimdi.

    YanıtlaSil
  2. Tıbbi gerilim hoş bir tür, bir ara denemelisin bence. :)
    Aşk romanı olarak okunmaz elbet, o kadar değildi tabii ki. Sadece o türe özgü detay fazlaydı bence.

    YanıtlaSil
  3. ooooo heycanlı diyosuun okunurmuuuş o zamaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geneli olmasa da bazı bölümleri heyecanlıydı ama çok değil. :)

      Sil
  4. Şekil şukul kitapları severim :d Tess Cristine kitapları da tıbbi gerilim üzerine çoğunluğu onun da kitaplarını başarılı buluyorum bu da benm naçizane fikrim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen'dan bahsediyorsunuz değil mi? Benim de çok sevdiğim bir yazardır, kitaplarını seviyorum. :)

      Sil