10 Aralık 2016 Cumartesi

Film Önerisi #1: Yapay Oyun | Öneri Atölyesi

Orijinal Adı: Imitation Game
Oyuncuları: Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Mark Strong, Matthew Goode
Vizyon Tarihi: 20.02.2015
Yönetmen: Morten Tyldum
Türü: Biyografi, Gerilim, Dram, Savaş
Konusu: Alan Turing'in Hayatı Ve İkinci Dünya Savaşı
Süresi: 114 Dakika
IMDB Puanı: 8.1

    Sherlock hayranları buraya! Benedict Cumberbatch'in ve Keira Knightley'in başrollerini paylaştığı orijinal adı "Imitation Game" olan "Yapay Oyun" bu hafta öneri köşemizde sizlerle.

   Film 20 Şubat 2015 tarihinde vizyona girmiş.  Ama biz bu filmi bu sene yaz tatilinde Esma ile keşfettik ve izledikten sonra "iyikide izlemişiz" dedik. Kolay kolay film beğenmeyen birileri olarak bu söz ağzımızdan çok nadir çıkar bu nedenle bu filmin gerçekten kaliteli olduğunu düşünebilirsiniz.  Öncelikle filmin özellikle zekice yazılmış kurguları sevenler için son derece ilgi çekici olduğunu söyleyebilirim. Başrolde Sherlock olarak tanıdığımız Cumberbatch varsa, ana karakterin salak tiplemesini oynaması pek beklenemez zaten. :)

   Öncelikle konusuna gelecek olursak, film eskileri, taa 2. Dünya Savaşı dönemini anlatmaktadır. Bu dönemde Nazilerin kullandığı "enigma" ismi verilen kodları çözerek savaşın gidişatını değiştirecek bir zeka arayan İngilizler, bununla ilgili bir ekip oluştururlar. Asıl mesele ise bu ekibin başına kimin geçeceğidir. Tabiki bu anlamda da karşımıza çok ilginç bir isim çıkmaktadır: Alan Turing. Film zaten İkinci Dünya Savaşı ve enigma kodlarının yanı sıra geri planda Alan Turing'in hayatını, hayatının en önemli kısımlarından birini işliyor. Gerçeklerle olan paralelliği de izleyicilerin daha çok ilgisini çekiyor tabi.


   Karakterlerden söz açılmışken ilk olarak Alan Turing rolüyle karşımıza Benedict Cumberbatch(milyonlarca kalp) çıkıyor ve her ne kadar Sherlock'tan farklı bir rolde olsa da sivri dili ve açıksözlülüğü, zekası ve plancılığı ile bizlere Sherlock'u anımsatmadı diyemem. Yalnız yaşayan ve zekasını matematik başta olmak üzere birçok alanda geliştiren Alan Turing filmde aynı zamanda cinsel tercihleri de farklı birisi olarak işleniyor. Bu karakterin yanısıra filmde kadınların gücünü temsil eden ve kadınların da zekası ile büyük işler başarabileceğini kanıtlayan Joan Clarke karakterini ise güzel yıldız Keira Knightley canlandırıyor. Orda naif, hırslı ve aynı zamanda zeki bir karakteri canladıran Knightley'in aynı zamanda duygusal yönüne de tanık olmuş oluyoruz. Diğer karakterler ise Joan ve Alan'ın takım arkadaşları Hugh, John, Stewart gibi karakterler.

   Filmin türü biyografi, dram, savaş ve gerilim. Hepsini birden filmde bulduğunuzu söyleyebilirim. Ne sadece dram ne de sadece macera. Hepsi bir arada. Filmi izlerken hiç sıkılmadım ve sizlerinde biraz karmaşık detayları olduğu ve sonunda verilmesi gereken mesajı almak için açık bir zihinle ve kendinizi vererek izlemeniz gerekiyor. Sonunda buna değeceğini düşüneceğinizden emininim.

  Tam da Cumberbatch'in bir diğer filmi "Doctor Strange"in sinemalarda olduğu şu sıralarda size onun  başka harika bir filmini daha tanıtmış oldum. Severek izleyip çok da beğeneceğinizi ve aynı zamanda biyografik yapısı ve gerçekleri yansıtması sebebiyle eğlenirken aynı zamanda öğreneceğinizi söyleyebilirim.  Sonunda da film beni şaşırtmayı başardı. Bu anlatmaya doyamadığım filmin fragmanını aşağıda bulabilirsiniz arkadaşlar.. İzleyeceğinize pişman olmayacaksınız. Kaçırmayın derim. İyi seyirler :)


6 yorum:

  1. Bende izlediğimde çok beğenmiştim sonuna kadar sürükleyici bir filmdi :) Bu arada sizi mimledim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miminiz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yorumunuza katılıyorum kesinlikle çok sürükleyiciydi :)

      Sil
  2. Tam da bugün Doctor Strange filmine gitmişken Benedict'in oynadığı başka bir filmin yorumuyla karşılaşmak hoş bir tesadüf oldu :D Filmin ismini duymuştum ama konusu hakkında fikrim yoktu. Umarım en yakın zamanda izleyebilirim, güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için teşekkür ederim. Güzrl bir tesadüf olmuş gerçekten. İzlediğine pişman olmayacaksın. Hele de Benedict seviyorsan. Doktor strange yazını da gördüm. Yorumunu okumak için sabırsızlanıyorum ;)

      Sil
  3. Bu film yanlış hatırlamıyorsam IMDB'nin en iyi 250 film listesinde vardı. Bu yüzden izleyecektim zaten. Senin yorumun da olumlu yönde olunca merakım arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla listeye girmeyi de hakediyor. Benedict rolünün hakkını veriyor maşallah :)

      Sil