18 Ekim 2015 Pazar

Günlerin Sonu (Meleğin Düşüşü #3) - Susan Ee | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: End of Days
Seri: Penryn & the End of Days #3
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 388
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 4.14  (19,514)


Arka Kapak Yazısı


Penryn ve Raffe kaçıyorlar. Ümitsizce bir doktor bulmaya çalışıyorlar.

-Pagie'in kaderi nasıl değişecek? Tehdit nereden gelecek? 
-Hangi tarafta olmak güvenli?
-Penryn, canavarlardan ve meleklerden önce cevaplarla savaşmak zorunda. Apokaliptik kâbus başlıyor.

Hazır mısın?



Yorum


  Düşmüş meleklerden hoşlanmama rağmen sevdiğim düşmüş melek serisiydi, Meleğin Düşüşü. İlk iki kitabı severek ve keyif alarak okumuştum. Konuyu saçma bulsam da yazarın işleyişi çok hoşuma gitmişti, Penryn'in sıradışı ailesi, aksiyon, mizah ögeleri.. İlk iki kitap gerçekten güzeldi, yazar aksiyonu bol tutmuş ve olaylar sürekli büyüyerek devam ediyordu. İkinci kitabı okuduktan sonra vay final kitabı nasıl da çarpıcı olur falan diye düşündüğümü hatırlıyorum.

 İlk başta 5 kitap olarak tasarlanan serinin sonradan üçlemeye çevrilmesini başta hoş karşılamamıştım ama şuan iyi ki beş kitap olmamış diyorum. İlk iki kitabı bir buçuk yıl kadar önce okumuştum ve bir çok ayrıntıyı unutmuş olarak başladım bu kitaba, bu yüzden bir çok şeye yabancı olarak başladım ve okudukça hatırladım. Ne zaman olmuştu bu olay, bu kimdi diyerek okudum, diğer kitaplara bakıp hafızamı tazelemeye de üşendim açıkçası :D


  Kıyamet Sonrası etkileyici bir şekilde bitmişti, insana hemen diğer kitabı okumalıyım dedirten cinsten ama Günlerin Sonu o bitişi sönük bir şekilde devam ettirmiş maalesef.  Kitaptan aksiyon bekliyordum çünkü diğer kitaplar hareketliydi ancak bu kitap çok hareketsiz, çok sönüktü ya. Okurken çoğu zaman sıkıldım, olaylar sürekli tekrarlıyor gibi hissettim. Spoiler vermeden olmayacak sanırım.



  Spoiler!!
  Diğer kitaplarda  da hoşuma gitmiyordu ama bu kitapta iyice gözüme battı. Meleklerin kanatlarını kesip birbirlerine takmaları, kanatların solması falan. Meleklerin insanlardan tek farkı kanatlı olması, saçmalıkların ardı arkası yok gibi. Kitaptan çok hoşlanmadığım için içerisindeki tüm saçmalıklardan rahatsız oldum ve sevmedim. Neyse, cehennem-çukur sahneleri çok saçma ve sıkıcıydı. Yazar sanki yazacak bir şey bulamamış sürekli yeni bir yaratık icat etmiş, madem ettin bırak bir kavga bir aksiyon olsun ama yok yazar her sorunu çok hızlı çözmüş. Yüzlerce yıllık meleklerinde kılıçlarındaki yeteneklerden haberdar olmamaları da cabası! Okurken bu ayrıntılar hem sıktı hem sinirlendirdi.
  Spoiler Bitti!!

  Kitaptan beklediğim hiçbir şeyi bulamadım, okurken sıkıldım. Bir çok kişiden de bu kitabın güzel olmadığına dair yorumlar okumuş ve okumasam mı acaba diye düşünmüştüm yine de seriyi tamamlamak adına okudum ve haklılar yazar gerçekten seriyi mahvetmiş. Son kitap, aksiyon durmaz, olaylar çok büyük olur derken her şey sönüktü. Ara kitap gibiydi sanki yazar asıl final kitabına hazırlık yapmış.


  Spoiler!!
  Melekler ve insanlar arasında çok büyük bir savaş bekliyordum ben, bu savaşta final darbesini vuracak falan ama savaş öyle dandikti ki! Keşke olmasaymış dedirtti, hele sondaki Raffe'nin kanatlarından vazgeçişi ve 'insan kızıyla' hayat kurmaya karar verişi! Bu konuyu kelimelerle ifade edemeyeceğim.
  Spoiler Bitti!!

  Neyse daha fazla konuşasım yok, ben kitabı beğenemedim, özellikle serinin ilk kitapları da düşünülünce bu hiç hoşuma gitmedi. Belki benim zevklerim değişti belki de kitap gerçekten kötü bilmiyorum ama ben bunu beğenemedim. Aslında iki puanı uygun görsem de serinin geneli adına üç puan veriyorum. Bundan sonra da melekli bir kitap daha okumam muhtemelen. Serinin ilk kitapları güzeldi, bu kitaptaki düşüşe razıysanız okuyabilirsiniz. İyi okumalar. :)


Puanım



0 yorum:

Yorum Gönder