20 Ekim 2015 Salı

Kış Gecesi Ejderhaları (Ejderha Mızrağı #2) - Margaret Weis & Tracy Hickman | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Drogons of Winter Night
Seri: Dragonlance: Chronicles #2
Yayınevi: Laika Yayınları
Sayfa Sayısı: 431
Baskı Yılı: 2008
Goodreads Puanı: 4.12  (30,847)

Arka Kapak Yazısı

Artık insanlar Takhisis'in; Karanlıklar Kraliçesi'nin ejderhalarının yeryüzüne döndüğünü biliyordu... Ansalon halkları; evlerini, hayatlarını ve özgürlüklerini korumak için savaşa hazırlanırken, ejderhaların yaydığı dehşet ve korku hissi altında bu hiç de kolay değildi. Tüm bu kargaşanın ortasında ‘kapıkulbu' beyinli bir kender, solgun kış güneşi altında tek başına duruyordu. 

Yorum

  Güz Alacakaranlığı Ejderhaları'nı okuduktan sonra çok ara vermeden seriye devam etmek istemiştim, araya bir kaç kitap girse de uzun zaman geçmeden okuyabildim. İlk kitabı beğenmiştim aynı şekilde bu kitabı da beğendim.


  Güz Alacakaranlığı Ejderhaları'nda keşke haritası olsa diye düşünmüşüm ve bu kitapta harita vardı, keşke başka bir şey isteseymişim :P Kitabın haritası ayrıntılı ve çok iyi olmasa da idare eder bir biçimde hazırlanmış. Keşke internette bulduğum ayrıntılı haritayı kullansalarmış.


  Bu kitapta ilk kitapta olmayan farklılıklar var, yukarıda bahsettiğim harita, kitabın girişindeki türlerin kısa açıklaması ve her bölümden önce yer alan illüstrasyonlar. İllüstrasyonlar güzel olsa da üzerindeki yazılar Türkçe'ye çevrilmeden olduğu gibi bırakılmış, aslında bazıları çevrilmiş bazıları bırakılmış. Bu özensizlik beni rahatsız etti, biraz daha önem verilmeliymiş.


  Kitabın konusuna gelirsek ilk kitapta ki olayların bir ay sonrasından başlıyor, konuya hızlı bir giriş yapılıyor ve olaylar gelişiyor. İlk sayfalar hızlı ve olaylı başlayınca tüm kitabın aksiyon dolu olacağını düşünmüştüm fakat pek öyle olmadı. Olaylar genel olarak ilk kitaptaki gibi gelişti, zaman zaman durağan zaman zaman aksiyon dolu.


  İlk kitap gibi bunu da çok hızlı okuyamadım, kitap akıcı ama yeterince değil. Bazen dilinden dolayı sıkabiliyor ve bir oturuşta çok fazla sayfa okumanızı zorlaştırıyor. Bunun dışında anlatımın çok sorunu yok, sadece her bölümün tek karakterin bakış açısıyla anlatılmasını tercih ederdim.


  Genel olarak kitap güzeldi, bir çok olay yaşadı ve bir çok şey ortaya çıktı. Hatta bir detay bayağı şaşırtıcıydı ki hiç beklemiyordum. Sona doğru olaylar ivme kazandı ancak beklediğim gibi olmadı, serinin son kitabını merak ediyorum, olaylar nasıl ilerleyecek son bulacak? Özellikle Raistlin'in hikayesini öğrenmek istiyorum.

  Şimdilik benden bu kadar, bir daha ki yoruma görüşürüz. İyi okumalar :)


Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder