1 Ekim 2015 Perşembe

Güz Alacakaranlığı Ejderhaları (Ejderha Mızrağı #1) - Margaret Weis & Tracy Hickman | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Dragons of Autumn Twilight
Seri: Dragonlance: Chronicles #1
Yayınevi: Laika Yayınları
Sayfa Sayısı: 470
Baskı Yılı: 2008
Goodreads Puanı: 4.04  (57,438)


Arka Kapak Yazısı


  Çoğu hep arkadaştılar; sonra kendi yollarına gittiler. Sadece kalplerinde sakladıkları sırlarla yeniden buluştuklarında; savaş söylentileriyle çalkalanan, gölgeli bir dünyadan bahsediliyor, mitolojik, efsanevi yaratıkların, korkunç canavarların hikâyeleri onların da kulaklarına geliyordu. 

  Söylentiler ve ne olabileceğine dair bilinmezliğin şaşkınlığındaki arkadaşlar; büyülü, kristal bir asa taşıyan, güzel, kederli bir kadınla karşılaşırlar. Asanın ışığında, giderek kararan gölgelerin ardındakileri gören yol arkadaşları; Bozkırlı kadının çağrısıyla dünyanın kaderini şekillendirmek üzere gölgenin derinliklerine doğru yola koyulurlar. 

  Kimse onların birer kahraman olduklarına inanmıyordu... 
  Kimse; kendileri bile...



Yorum

  Margaret Weis ve Tracy Hickman'ın beraber kaleme aldığı kitap Ejderha Mızrağı serisinin ilk kitabı. İlk olarak şuna değinmek istiyorum iki yazarın birlikte böylesine ahenkle yazması ben gerçekten şaşırttı. Ben yazacak olsam kendimle bile anlaşamam kaldı ki başka yazar! O yüzden ikiliyi çok çok tebrik ediyorum.
Margaret Weis & Tracy Hickman


  Hastalandığım için biraz yavaş okudum maalesef, başına geçtikçe uyuyakaldım. Hastalığımdan mı kitabın dilinden mi bilmiyorum ar vermeden 50 sayfa okuyamadım, artık onu diğer kitaplarda anlayacağız. Dili güzeldi, kitabın dünyasına uygun buldum. Okurken sıkılmadım ama oooov elimden bırakamıyorum da olmadım açıkçası.


  Konusu güzeldi, çok orijinal değildi belki ama yazarların işleyişi kitabı güzel bir hale getirmiş. Olaylar ilk sayfalardan başlıyor ve hız kesmeden devam ediyor, yazarlar sizi o maceradan buna hızla sürüklüyor. Kitap neredeyse hiç yavaşlamıyor bu hareketlilik hoşuma gitti :)


  Karakterleri genel olarak sevdim, bir çoğu alışılagelmiş tiplerdi. Ben en çok Raistlin'i sevdim sanırım, diğer kitaplarda onun daha çok ön planda yer almasını umuyorum. Birde Fizban var tabii ki onu da çok sevdim :) Kitapta öne çıkan bir başkarakter yoktu ki bu iyi olmuş bence. Her yeteneğin ve kahramanlığın tek karakterde toplanması insanı sıkıyor.


  Okurken kitabın bir haritasının olmasını çok istedim, keşke kitap için harita hazırlansaymış çok daha iyi olurmuş ama olsun böyle de güzeldi. Lafı çok uzatmayayım genel olarak güzel bir kitaptı, fantastik severler için özellikle tavsiye edilir ;)  Kitaba 4 puan veriyorum çünkü kitapta bir eksiklik vardı, ne olduğunu tespit edemedim henüz belki serinin diğer kitaplarında bu ortaya çıkar.


  Fantastik kurgu seven biriyseniz kitaba bakın derim, yorumumu okuduğunuz için teşekkürler :)



Alıntılar
"Ölüm yaşamdaki en büyük kesinliktir." 
"Yaşamlarımız aldıklarımızla değil verdiklerimizle ölçülür." 
"Gece gözleri kapalı yürüyemeyeceğin kadar karanlık." 
"Eğer dünyadaki büyük şeylere yakından bakacak olursan, onların aslında bir araya gelmiş küçük şeylerden oluştuğunu görürsün." 
"Farkı yaratan küçük şeylerdir." 
"Umut gerçekleri reddetmektir. Umut, yük beygirinin önünde sallanıp, atın ona ulaşmak için nafile çabayla sürekli yürümesini sağlayan havuçtan başka bir şey değil."
Puanım

0 yorum:

Yorum Gönder