17 Mayıs 2016 Salı

Yıldız Tozu - Neil Gaiman | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Stardust
Seri: Yok
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 292
Baskı Yılı: 2007
Goodreads Puanı: 4.02  (232,504 Oy)

Arka Kapak Yazısı

  Neil Gaiman'dan büyüklere masallar
  Kraliçe Victoria devrinin şafağında, Perili Ülke ile kendisini ayıran taş duvardan adını alan Duvar Köyü'nde yaşam olanca sakinliğiyle akmaktadır...
Her dokuz yılda bir Perili Ülke'de bir panayır düzenlenir ve bu zamanın dışında duvardaki tek delikten geçmek kesinlikle yasaktır.
Duvar Köyü'ndeki genç Tristran Thorn, gerçek aşkı Victoria Forester'da bulduğuna kesinlikle emindir. Oysa Victoria ulaşılmaz biridir, bir ekim akşamı gökyüzünde kaydığını gördükleri yıldız kadar uzak...
  Victoria'nın kalbini kazanmak uğruna Tristran kaymış yıldızı bulacağına ve sevdiği kıza getireceğine yemin eder. Bu yemin Tristran'ı duvarın öte yanındaki Perili Ülke'ye, hayal bile edemeyeceği tuhaflıklar, en sinsi düşmanlar, yolu üzerinde beklenmedik dostlar ve umulmadık hazineler barındıran bir diyara yöneltecek. Oraya mum ışığında varmak, yolda Gönlünün Muradı'nı bulmak ve yüreğindeki gerçeği keşfetmek de Tristran'ın ödülü olacak...

Yorum

  Herkese Merhaba! :) Neil Gaiman'dan beni çocukluk yıllarıma götüren bir kitap okudum ve karşınızdayım şimdi de. Başlarken kitap hakkımda hiçbir bilgim yoktu, farklı bir şeyler okumak istemiş ve Gaiman'ın bu kitabını seçmiştim, iyi ki de seçmişim.

  Yıldız Tozu, arka kapak yazısında da denildiği gibi tam "büyüklere masallar" tadında bir kitap. Okurken bol bol çocukluğuma gittim çünkü içinde masallardan bir çok öge barındırıyor ve eskiden okuduğum-dinlediğim masalları anımsatıyor. Hem Duvar Köyü'nün ötesindeki Perili Ülke'de dolaştım kitabı okurken hemde çocukluğumda.

  Kitap Tristran'ın sevdiği kızın isteği üzerine, isteğini gerçekleştirmek için çıktığı yolculuğu konu alıyor. Tristran aşkının imkansız isteği için -evet kızın isteği imkansızdı, kızlar işte masallarda bile aynılar- daha önce kimsenin geçmediği Perili Ülke'ye zorlu bir yolculuğa çıkıyor. Kitabın hikaye tamamen masalsı ögelerden oluşuyor, imkansız bir istek üzerine yolculuğa çıkmış iyi kalpli kahramanımız, uzun bir yolculuk, yolculukta karşısına çıkan dostlar ve düşmanlar ve de kahramanın aldığı dersler... İçinde masallara ait her şeyden bir parça bulabileceğiniz bir kitap. Dili oldukça akıcı, içindeki bir çok şey size daha önceden bildiğiniz masallardan tanıdık gelecek ama dediğim gibi insanı çocukluğunda bir yolculuğa sürüklüyor bu tanıdık esintiler ve kitaba apayrı bir tat katıyor.

  Yıldız Tozu'nu okurken hiç sıkılmadım, basit ama güzel bir kitaptı. Oldukça da hızlı ilerliyor ancak şu sıra zaman ayıramadığım için ne yazık ki uzun bir sürede okudum. Basit ama masalsı güzel bir kitap olmuş, perili diyarlarda imkansızların gerçekleştiği bir dünyada aşkı için uzun bir yolculuğa çıkan genç bir oğlana eşlik etmek ve bir Gaiman romanı okumak isterseniz tam size göre bir kitap, hiç durmayın derim. İyi Okumalar :)

Puanım

  Puan konusunda kararsız kaldım, 3,5 - 4 arasında gidiyorum, inisiyatif kullanarak 4 de karar kıldım.:)

0 yorum:

Yorum Gönder