5 Kasım 2016 Cumartesi

Assassin's Creed: Rönesans (Suikastçının İnancı #1) - Oliver Bowden | Kitap Yorumu

Suikastçinin İnancı
Orijinal Adı: Assassin's Creed: Renaissance
Seri: Assassin's Creed #1
Sonraki Kitap: Yoldaşlık
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 479
Baskı Yılı: 2016
Goodreads Puanı: 3.76  (7,994 Oy)

Arka Kapak Yazısı

İtalya'nın soylu ailelerinin ihanetine uğrayan genç bir adam destansı bir intikam yolculuğuna çıktı.

Yozlaşmanın kökünü kazımak ve ailesinin onurunu temizlemek için Assasin sanatını öğrenecekti.

Yolculuğu boyunca Ezio, Leonardo da Vinci ve Niccolò Machiavelli gibi büyük zihinlerin bilgeliğinden yararlanacaktı - çünkü hayatta kalması, yaşamına rehberlik edecek becerileri edinmesine bağlıydı.

Dostları için, değişimin itici gücü olarak özgürlük ve adalet uğruna savaşacak; düşmanları içinse kendini İtalyan halkını sömüren diktatörleri yok etmeye adamış
bir tehdit olacaktı.

Güç, intikam ve komplonun destansı hikâyesi başlıyor.

"Aileme ihanet edenlerden intikamımı alacağım. Ben Ezio Auditore da Frienze. Ben bir Assasin'im..."

Yorum

  Kendimi bildim bileli suikastçılara karşı bir zaafım olmuştur, sevilecek bir yanları yok belki ama enim hep ilgimi çekmiştir. İşte bu ilgimden  dolayı da Assassin's Creed dikkatimi çekiyordu. Kitabını okumak istiyordum ancak uyarlamalarda benim bir takıntım vardır, önce hangisi orijinali ise onu izleyip-okuyup sonra uyarlamasına şans tanımak.  Uyarlamalar ne kadar iyi olursa olsun orijinali kadar iyi olamıyor ve aslolana saygı göstermek lazım.


  Uyarlamalara bakış açım nedeniyle kitap serisine başlamadan oyunu oynadım ki asıl halini görüp tanıyayım. Bilgisayar oyunu oynamayan ben Assassin's Creed sayesinde bu alana da adımımı attım, bir yıl önce kitabın uyarlandığı oyunu oynadım ve sevdim. Gerek grafikleri, gerek hikayesiyle oldukça hoşuma giden bir oyun olmuştu. Özellikle de İtalya'da geçmesi ve bolca suikast içermesiyle beni feth etmişti. :)


Floransa

  Kitaba geçecek olursak, kitap Assassin's Creed II'den uyarlanmış. İtalya'da geçiyor ve Ezio'nun hayat hikayesini anlatıyor, Ezio ailesini kaybettikten sonra intikam almaya karar veriyor ve hayat onu bambaşka yerlere sürüklüyor. İtalya ve dünyanın refahını düşünen bir suikastçıya dönüşüyor. Ezio'nun hikayesi 3 oyun/kitapta anlatılıyor.

Venedik
  Kitap oyuna paralel bir şekilde ilerliyor ve her ayrıntısıyla oyunla aynı diyebilirim, bir kaç ufak ayrıntı farkı olsa da oyundan farklı bir şey katmamış yazar, iyi ki de katmamış. Kitabın hikaye ve kurgusu tamamen oyuna bağlı (serinin hikayesi ve kurgusu bence çok iyiydi), bu yüzden yazara yorum yapamam. Yazara bağlı olan dil ve anlatım konusunda ise yazar biraz zayıf kalmış. Kitapta büyük bir duygu yoksunluğu ve mekan tasviri eksikliği vardı. Ben oyunu oynadığım için bölümleri okudukça mekanlar gözümde canlandı ve sıkıntı çekmedim ancak hiç bilmeyen biri için oldukça rahatsız edici olur. Ki İtalya gibi bir yer de tasvire layıktı ve kesinlikle olmalıydı bence. Aynı şekilde duygu eksikliği de vardı, yazar olayları art arda vermiş ancak Ezio'nun duygularına çok az değinmişti, biraz daha üstüne düşse iyi olurdu.

  Assassin's Creed bence hikayesi ve kurgusuyla çok güçlü bir yapıt ancak ben Oliver Bowden'ın bu sağlam hikayeyi iyi değerlendiremediğini düşünüyorum. Daha iyi bir yazarla bu kitap mükemmel olabilirdi bence.


  Kitabı alırken yazarın başarılı bir uyarlamaya imza atıp atmadığını bilmediğim için sadece ilkini almıştım. Seriye devam eder miyim bilmiyorum, edersem bile sadece İtalya ve Ezio'nun hikayesi için olur bu.

  Rönesans, çok başarılı bir uyarlama değil idare edebilir tonda. Eğer Assassin's Creed'i merak ediyorsanız oyununu oynayın derim, kitabı ondan sonra okumanız daha iyi olur bence.
  Baya uzun bir yorum oldu, okuduğunuz için teşekkür ederim. :) Bol kitaplı günler. :)

Alıntılar

“Peki sız kimsiniz?” diye karşılık verdi Ezio, son ifadeye aldırmadan.
 “İnsanların mallarını azat eden profesyonelleriz.” 
“Hırsızız yani,” diye gülerek açıkladı Paganıno. 
“Her şeyin büyüsünü bozuyorsun,” dedi Ugo üzgünce. 

Ümitlerimiz tek tek nasıl suya düşer.
Kurduğumuz saf yarınlar nasıl bulanıktır.
Cehalet tüm dünyada nasıl hüküm sürer.
Bize hepimizin sahibesi, olum anlatır.
Gününü kimi eğlencede, kumarda öldürür.
Kimi hünerlerini zarif sanatlara işler.
Kimi her bakışta dünyayı tepeden görür.
Kimiyse iştahını kabartan arzulan gizler.
Boş düşünceler. dilekler ve türlü türlü dertler
Bürünüp farklı biçimlere yaradılıştan itibaren.
Yatılır dön bir yana bu günahkâr dünyada;
Talih, hercaidir her zaman
Her şey fanidir, nahiftir bu gök kubbe altında,
Yâlnız ölüm zamana direnir ebediyen.

Seçme iradesi -neyin doğru neyin yanlış olduğunu seçme iradesi- bizim içimizde ve bizi biz yapan şey de bu iradeyi kullanmaktır.
Kendi yolunuzu kendiniz seçin! Benim ya da başka hiç kimsenin peşinden gitmeyin!

Puanım 



14 yorum:

  1. Nedense oyun oynamaya sevmiyorum ya da başarılı olamıyorum. Ama PlayStation oyunu hemen alır oynarım. Teşekkürler yorum için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunlarda bende başarılı değilim ama İtalya ve suikast bir araya gelince duramadım oynadım, iyi olduğumu kesinlikle iddia etmiyorum tabii ki. :D

      Sil
  2. Daha önce hiç oyun oynamayan biri olarak canım Assassins Creed oynamak istedi :D Sissoylu, Cam Şato gibi kitaplardan sonra suikastçilere ve hırsızlara özel bir ilgim oldu benim de. Belki elimdeki okunucak kitaplarım biterse okurum ben de bir gün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırsızlara özel bir ilgin olduysa Locke Lamoran'nın Yalanları'nı mutlaka okumalısın, hatta bunun yerine onu oku derim. :D
      Cam Şato'yu merak ediyorum da henüz fırsat bulamadım ben ya. :)

      Sil
  3. Eşim bu oyunun hastası. Zamanında yeni sürümünü oynamak için işe gitmemişliği var. Benim bilgisayar oyunlarıyla aram iyi olmadığı için oynamadım. Kitabını okumak istiyordum ama kitabın eleştirileri pek iyi değil. En iyisi ben filmini izleyeyim :-) Sanırım aralık ayında gösterime girecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar bağımlı olmadım çok şükür. :D Filmi bu oyundan bir önceki oyunun uyarlaması. :)

      Sil
  4. çok ilginç oyundan filme izledim ama oyundan kitaba hiç okumamıştım. Anlatım nasıl çok merak ettim. Teşekkürler bu yayın için. :)

    Bu arada keşif etkinliğinden geldim. Takipteyim bizi de takip edin lütfen…

    http://berilcimcime.blogspot.com.tr/
    ve
    http://makyajbox.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyundan kitaba olunca biraz daha farklı oluyor, benimde ilk deneyimim. :)
      Hemen uğruyorum. :))

      Sil
  5. Kitap benim de okuma listemde :)) Oyunu oynamayacağım sanırım ama kitabı seveceğimi düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kesinlikle kötü değil, bence sevebilirsin. :)
      Bana oyunun yanında biraz eksik ve yetersiz kalmış gibi geldi, daha iyisi olabilirdi tabii ki ancak bu da kötü değil. Umarım seversin. ^-^

      Sil
  6. Kitabı okumalıyım desemde yığıldı kaldı çok gördüm ama almak bir türlü kısmet olmadı Oyunu oynamadım. Bilmiyorum inşallah alırım diyim :) Paylaşım için teşekkür ederim Anınızı yazın lütfen esma hanım :) Kaçamazsın bekliyorum oradayım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sürekli kabaran ama bir türlü bitmeyen okuma listeleri yok mu, hem tatlı hem sinir bozucu. :D

      Sil
  7. Desmond neden kitaplarda yok? O teknolojik cihazlar oyunda vardı animus mesela ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Haklısın

      Bende bunu düşünmedim değil

      Desmond olmayınca rönesans okunur ama yoldaşlık ve sırlar pek mantıklı olur mu bilmem

      Özellikle yoldaşlıkta çok fazla desmond dan bahsediyo

      Bence eklenmesi mantıklı olurdu

      Çünkü normal brotherhood ta desmond çok ön planda

      Sil