30 Kasım 2016 Çarşamba

Genç Bir Doktorun Anıları - Mikhail Bulgakov | Kitap Yorumu


Orijinal Adı: Записки юного врача
Seri: Yok

Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 168
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 4.24  (6,769 Oy)

Arka Kapak Yazısı

  Devrim zamanı Rusya… Karakışı aratmayacak kadar soğuk, kasvetli bir eylül günü, tıp fakültesinden yeni mezun olmuş bir doktor, şehirde çoktan unutulmuş geleneklerin ve boş inançların hüküm sürdüğü uzak bir kasabaya gelir. Devrim, büyük şehirlerin merkezlerinde hayatı ve zihniyetleri altüst ederken, bu genç doktor ülkenin ücra bir bölgesinde kadercilikle ve batıl inançlarla zorlu bir mücadeleye girişir.

Zor bir doğum, hassas bir cerrahi müdahale, uzaktaki bir hastaya ulaşabilmek için şiddetli bir kar fırtınasına rağmen göze alınan bir yolculuk, ağrılarını dindirmeye çalışırken morfinman olan bir meslektaş… Genç doktorun gündelik hayatında karşılaştığı bütün zorlu sınavlar, Bulgakov’un elinde olağanüstü güçlü bir anlatımla, dram sınırlarında gezinen bir dokunaklılıkta öykülere dönüşür.

Yorum

  Modern Klasikler Okuma Hedefi belirlemiş ve bunu buradaki yazımda belirtmiştim. Hedef belirledim ama biraz da tembel çıktım ve çok az ilerleme kaydettim ne yazık ki. Ama artık biraz daha bu hedefe yükleneceğimi umuyorum.

  Hem hedefim de olduğu için hem de kitapta beni çeken bir şey olduğu için Genç Bir Doktorun Anıları'na başladım.

  Kitabın adı içeriğinin kısa özeti gibi. Kitapta genç,, yeni mezun olmuş bir doktorun anıları anlatılıyor. Doktor mezun olduktan sonra tecrübe kazanamadan bir köy hastanesine gönderilir ve karşına türlü, türlü zor vakalar çıkar. Köyde tek doktor olduğu için bunların hepsiyle kendi başa çıkmak zorunda. Kitap genç doktorun anılarından oluşuyor, çeşit çeşit tıbbi vakalar, hastayı kurtarmak için tipiye göğüs germesi ve çektiği zorluklar kitapta güzel bir şekilde işlenmiş.

  Genç doktorun anıları kendi ağzından anlatılıyor, bu da kitabın dilinin çok samimi olmasını sağlamış. Okurken doktorla aynı sıkıntıları yaşıyor, aynı endişeleri taşıyor ve aynı sevinci paylaşıyorsunuz. Doktor doktor diyorum çünkü doktorun adı kitapta çok az geçti, sonlarda biraz değinildi adına. O zaman fark ettim ki doktorun adı önemli değil, yazarın etkileyici üslubu sayesinde doktorla hemhal oluyorsunuz, doktorla aranızdaki duygudaşlık sağlanıyor ve isimlerin ne kadar önemsiz olduğunu bir kez daha anlıyorsunuz.

  Ben bu kitabı çok sevdim, kitabı okumak yerine yaşadım, sayfalar nasıl aktı anlamadım. Özellikle sonlardaki Morfin adlı hikayeyi çok beğendim. Bu arada kitaptaki anılar ilk olarak dergilerde farklı zamanlarda yayınlanmış, sonradan birleştirilip kitap haline getirilmiş. Samimi diliyle ve hayatın içinden olaylarla oldukça güzel bir kitap, okumanızı tavsiye ederim. İyi Okumalar. :)

Alıntılar

Fakat okumak, okumak ve daha çok okumak gerek... 
Ah, kalbim soğuktan, yalnızlıktan, etrafımda kimselerin olmamasından nasıl da acıyor! 
Akıllı insanlar mutluluğun sağlığa benzediğini çok önceden fark etmiştir: Mutluyken fark etmezsiniz; ama yıllar geçtikçe geçmişte kalan mutluluğunuza ilişkin anılar, ah, anılar!..

Puanım



20 yorum:

  1. Kitap güzelmişte evde okunacak çok kitabım var .
    Ve yazılalarım başlıyor haftaya 😤😣😣
    Ö yüzden kitabı merak etmeme rağmen alamayacağım 😭
    Artık başka yazlara kışlara
    Güzel hoş bir anlatım olmuş 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)
      Evde benim de bekleyen bir sürü kitabım var. :D İleride okuyabilirsin umarım. :))

      Sil
  2. Morfin adlı hikaye beni de çok etkilemişti ve sonda tercih ettiği kaçış...

    YanıtlaSil
  3. Ben de şu aralar dizisini izliyordum :) Diziyi bitirip kitaba başlayacağım.
    Ayrıca dizisi de çok güzel tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin linki de veriyim : http://www.imdb.com/title/tt2164430/

      Sil
    2. Dizisinin olduğunu bilmiyordum, öneri için teşekkürler. Bakmaya çalışacağım. :))

      Sil
  4. Esma bir ara bloguma bak sana göre bir şey var orada :))))

    YanıtlaSil
  5. Dr. Jivago'yu anımsattı bana, karlar içinde Rusya'da geçen romanları, filmleri severim. Çehov'un öykülerini de. Bunu ilk kez duydum mutlaka okumak isterim. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rus edebiyatını seviyorsanız bunu da seversiniz muhtemelen, iyi okumalar. :)

      Sil
  6. Kitabı okumadım efendim, puanınıza ve yorumlarınıza baktım, okunmaya değer. Mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunmaya değer bir kitap, umarım beğenirsiniz. :)

      Sil
  7. Aklımda olan kitaplardan biri bakalım ne zamana sıra gelecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok kitap var ki yetişmek zor oluyor gerçekten de. :))

      Sil
  8. Fakat okumak, okumak daha çok okumak gerekiyor... Çok güzel bir kitaba benziyor. Mutlaka okumak isterim. Güzel paylaşımın için çok teşekkür ederim sevgilerimle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, okumaya değer güzel bir kitap gerçekten. Sevgiler. 😊😊

      Sil
  9. Bu kitabı son zamanlarda İnstagram'daki kitap sayfalarında çok sık görüyorum. Hep de olumlu eleştiriler alıyor. siz de beğenmişsiniz. klasik olarak sayılıyormuş. Yani okunması için bütün şartlar müsait. Okunacaklar listeme eklendi :-)

    YanıtlaSil
  10. Güzel kitap gerçekten bence de okumalısınız. :))

    YanıtlaSil