9 Kasım 2016 Çarşamba

Parmak İzi - Edgar Wallace | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Gaunt Stranger
Seri: The Ringer #1
Yayınevi: Altınpost Yayınları
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 3.55 (143 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Flanders Lane'de kalabalığa karışmış yürürken karanlık avluların birinden bir adam çıkıp peşine takıldı. 'Tanners Hill'e doğru tırmamrken adam da yanında yürüyordu. O sırada görevi başında olan bir polis, yarım metre kadar yakınından geçen bu adamlardan birinin, kıtada aranan ünlü bir katil ol­duğunu düşünde görse inanmazdı. Henry Arthur Milton'du bu. Yani Ringer!
Johnny'nin gidişinden beri, Maurice Meis­ter elleri arkasında ofisinde dolaşıp duruyordu.

Yorum

 Altınpost Yayınları tarafından çıkarılan, pardon rezil edilen Parmak İzi asıl adı ile The Ringer, 20. yy. Londrası'nda geçen bir polisiye roman. Benim kitabı alıp okumama ismi sebep oldu ancak isminin kitapla zerre kadar alakası yok, kitabın son cümlesine kadar parmak izi aradım durdum ancak kitap parmak izinden tamamen alakasız, hatta (gözümden kaçmadıysa!) kitapta bu kelime geçmiyor bile.

  Açıkçası kitapla ilgili şikayetim büyük, daha doğrusu basımıyla ilgili. Okuduğum en özensiz basılmış kitaplardan biriydi. Ve okuduğum baskı ikinci baskı! Sanki çevirmen klavyenin üstünde uyuyakalmadan önce kitabı çevirmiş ve okumadan baskıya vermiş. Editör de aman diyerek baskıya göndermiş sanki. Kitapta çok fazla yazım hatası ve düzeltilmemiş cümle var, okurken bu insanın canını çok sıkıyor. Kitabın editörü var mı baktım, evet güya bir editör kitabı kontrol etmiş, belki de adamın Türkçe dil bilgisi eğitimi yoktu bilemedim.
  Şu tek paragrafta bile altı hata var ki kitabın genelini siz düşünün!



  Kelimelerin arasındaki boşluk hataları da cabası, bazı boşluklar çok genişken bazıları çok dardı!




  Kitabın baskısına sayıp sövdükten sonra kitabın konusuna geçeyim, 20. yy'ın ilk yıllarında Londra'da geçiyor ve Ringer adlı anti-kahraman üzerine kurgulanmış bir seri. Kitabın kahramanı Alan Wembury gibi görünse de seri Ringer adlı karakter için yazılmış. Ringer polis teşkilatının uzun süredir yakalayamadığı kılık değiştirme işinde usta, çok becerikli bir suçlu. Yıllar sonra bazı işlerini halletmek için Londra'ya yeniden dönmüştür ve polis teşkilatı onun peşindedir. Diğer yandan polis müfettişi Alan, eski tanıdıklarının da karıştığı suç olaylarını çözmeye ve gerçekleri oraya çıkarmaya çalışmaktadır.

  Kitapta bir çok olay vardı aslında ama yazarın bize sunuş tarzından dolayı pek etkileyici değillerdi, yazar kitaptaki neredeyse tüm gizemi öldüren bir dil benimsemişti. Olaylar da çok hızlı geliştiği için kitaptan etkilenmeniz pek mümkün olmuyor. karakter kurguları da zayıf olduğu kitap bir çok polisiye romanın gerisinde kalmış bence. Kitabın sonu fena değildi ancak tahmin etmesi hiç zor olmayan bir sona sahipti ne yazık ki.

  Parmak İzi, Altınpost Yayınlarının ortaya koyduğu facia dışında genel olarak iyiydi, okumazsanız hiçbir şey kaybetmeyeceğiniz kitaplardan. Ben puanımı yayınevinin baskısından bağımsız veriyorum, sonuçta bu yazarın suçu değil. Bir daha da bu yayınevinden kitap okumak istemiyorum, her kitapta hatalar olur ancak bu kitaptaki hata değil özensizlikti.
  Yazımı okuduğunuz içi teşekkürler, hak ettiği özeni bulan kitaplarla karşılaşmanız dileğiyle. :)

Alıntılar

İnsan dünyayı aldatabilir; ama asla kendi kalbinden kaçamaz. İnsan, kalbine esir yaşar. 
Hayat bazen mucizelerden ibarettir.

Puanım


8 yorum:

  1. bak ben de sayıp sövdüm baskıya , hiç hoşlanmıyorum bu hatalardan :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen okurken deli oldum, hata değil özensizlikti bu. :/

      Sil
  2. ya oluyo bazen işte ben de arsen lüpen aldım yeni baskı yakınlarda böyleydi yaa. ama yazar seninki iyimiş eskilerden he :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni eski baskı fark etmiyor sanırım, olay yayınevinin verdiği özende.
      Evet eski yazarlardan.:)

      Sil
  3. Kesinlikle. :) Seçilen konu ve karakterler iyi ancak okura sunuş aynı derece de başarılı değil.

    YanıtlaSil
  4. Yayınevine de bildirseydiniz keşke bu hataları. Ben bir firma hakkında olumlu - olumsuz bir şeyler yazdığımda muhakkak kendilerine de bildiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız aslında, hatırlatmanız iyi oldu. Yayınevine bildireyim, en azından bundan sonraki yayınlarında daha iyi işler halletsinler. Teşekkürler öneriniz için. :)

      Sil
  5. Biri kitabın özetini atabilir mi? Yazım yanlışlarından dolayı bişey anlamadım da 🤨

    YanıtlaSil