25 Mart 2017 Cumartesi

Anayurt (Kara Elf Üçlemesi #1) - R.A. Salvatore | Kitap Yorumu


Orijinal Adı: Homeland
Seri: The Legend of Drizzt / The Dark Elf Trilogy #1
Sonraki Kitap: Sürgün
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 328
Baskı Yılı: 2016
Goodreads Puanı: 4.27  (51.005 Oy)

Arka Kapak Yazısı

New York Times çoksatanı bu kitapta, fantastik edebiyatın en sıradışı karakterlerinden birinin hikâyesi anlatılmaya başlanıyor. Bu kara elfin yaşadığı yerin altındaki daha da karanlık dünyasında geçen macerası sizi benzersiz bir yolculuğa davet ediyor.
“Mevki benim toplumumun çelişkisidir, iktidar düşkünlüğü içindeki iktidarımızın kısıtlanmasıdır. İktidar ihanetle kazanılır ve iktidara sahip olana karşı ihanete davetiye çıkarır. Menzoberranzan’ın en kudretlileri, günlerini sırtlarına saplanacak hançere karşı arkalarını kolaçan ederek geçirirler. Ölümleri ise çoğunlukla önlerinden gelir.”

Drizzt Efsanesi bu kitapla başlıyor!

Yorum

  Herkese merhaba! Efsane bir seriyle karşınızdayım, en azından seri benim için bir ara efsaneye dönmüştü. Hiçbir yerde kitabını bulamıyordum falan. :D İthaki geçen yıl basınca ilk kitabı hemen almıştım ama yeni okuyabildim.

  Drizzt Efsanesi'nin ilk serisi Kara Elf Üçlemesi, Anayurt'ta bunların ilk kitabı. Drizzt Efsanesi'nde biraz seri içinde seri gibi bir durum var, okurken sıraya dikkat etmekte yarar var diye düşünüyorum.

  Seri Drizzt adlı bir Kara Elf'in yaşamını konu alıyor. Kara Elfler oldukça kötü bir ırk, herkes birbirinin sırtına bıçak saplamaya ve bir üst mevkiye geçmek için can atan bir şekilde yaşıyor. Yeraltında yaşayan bu Drowların dünyasında sadece kötü duygular hakim. tüm bunların arasında da Drizzt çok farklı bir drow ve bu dünyayı anlamaya çalışan ancak adapte olamayan bir kara elf.

  Başlangıç kitabı olarak gayet iyiydi, geçtiği dünya genel olarak farklıydı, kadınları erkeklerden daha yetkili ve güçlüydü, herkesin sadece hırs ve kötü duygularla dolu olması da genel olarak şaşılası olmasa da iyi duyguları bulamayınca farklı geliyor biraz. Onun dışında kurgusu ve hikayenin gidiş yönü çok farklı değil, hatta alışıldıktı. Yine de seri kendini okutturma potansiyeli ola bir seri. Şimdilik mükemmel değil belki ama diğer kitapları merak ediyorum, keşke alsaydım diyorum.

  Kitabı genel olarak sevdim ve başarılı buldum ancak Parlayan Sözler gibi çok güçlü bir kitabın ardından okumuş olduğum için ister istemez tam keyif alamadım. :D
  Kitapta bazı yazım hataları ve iyi çevrilmemiş cümleler vardı ancak çok sorun olmuyor.
  Drizzt Efsanesi, efsane olabilecek nitelikte bir seriye benziyor. Kısa zamanda diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Fantastik kurgu seviyorsanız bir göz atın derim. :)

Alıntılar

Hiçbir şey, değerini gerçekten anlamadan yitirdiğimiz bir şeyin, bir kimsenin boşluğu kadar yanamaz yüreğinizde.  
Kendi yanlışlığınızın karşısında gerçeğin bir anlamı yok ve eğer kendi standartlarınıza göre yaşamıyorsanız, prensipler değersiz. 
Hayatta kalmaktan fazlasını yap, oğlum, benim hayatta kaldığım gibi değil. Yaşa! Yüreğinin çağrısına sadık kal.

Puanım


9 yorum:

  1. Teşekkür ederim. Sanderson o kadar güzel yazıyor ki diğer yazarların bir çoğu ister istemez yanında sönük kalıyor. Yoksa güzel bir seri, devamını okumak istiyorum. :) Ve İthaki gerçekten güzel eserler çıkarıyor bende bayılıyorum. 😊

    YanıtlaSil
  2. Seneler önce okumuştum. Toplam altı kitabı okudum sanırım ama bu ilk üçlü daha iyiydi gibi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, merak ediyorum bende. En azından ilk üçlemeyi bitirmeye kararlıyım. :D Umarım daha güzel olurlar, yorum için teşekkürler. 😊

      Sil
  3. Çok uzun bir seri olduğunu biliyorum bunun,pek de yorumunu görmeyince şahsen gözüm yemiyor başlamayı,senin yorumundan sonra da okumadığım için pişman değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri içinde seri gibi olduğu için hepsini okumak zorunda değilsin. Mükemmel bir seri olur mu bilmiyorum ama şuan okumaya değer bir seri olduğunu düşünüyorum. :)

      Sil
  4. ay bu salvatore kitaplarını okuycaktım ben dee :)

    YanıtlaSil
  5. Kurgu ve hikayenin alışıldık olması beni üzdü, bu seriyi merak ediyordum. Beklentimi yüksek tutmayayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentin yüksek olmasın daha iyi olur öyle. Genel olarak alışıldık bir hikaye ama kesinlikle kötü değil. :))

      Sil