26 Mart 2017 Pazar

Sevdiğim 6 Seri | Pazar 6'lısı



  Herkese merhaba! Bu haftanın Pazar 6'lısı konusuna bayıldım. Çünkü ben seri kitaplar okumayı çok seviyorum, seri uzun ve güzel olursa da keyfim katlanıyor tabii. :) Listeyi kafamda henüz oluşturmadım ama 6'dan çok seri çıkacağına eminim. Ee hadi o zaman, başlayalım.. :)



1.Sissoylu Serisi ve Fırtınaışığı Arşivi 
  İki seri de Brandon Sanderson'ın olduğu için aynı maddeye ekledim. Fantastik kurgu deyince, Sanderson aklıma ilk gelen yazarlardan. İki serisi de müthiş gerçekten, bayılıyorum kitaplarına. Fantastik kurgu seviyorsanız eğer Sanderson es geçilmeyecek bir yazar.




2.Buz ve Ateşin Şarkısı
  Fantastik kurguyu bana çok sevdiren ve ne mükemmel kitaplar varmış dedirttiren bir seri bu, çoğu insan onu Game of Thrones adlı uyarlamadan tanıyor. Eğer diziyi seviyorsanız bilin ki kitap serisi ondan çok daha iyi. Serinin yeni kitabı da çıksa da artık okusak.



3.Centilmen Piç Serisi
  Locke Lamora'nın Yalanları ile başlayan seri hem çok iyi, hem de okuması çok keyifli. Baş karakterler oldukça yetenekli birer hırsız ve düzenbazlar, onların zeki oyunları fantastik kurgu ile bir araya gelince ortaya mükemmel bir seri çıkıyor. Türe ilginiz varsa kesinlikle bir göz atın derim.




4.Millenium Serisi
  Üç fantastik kurgu önerimden sonra Millenium iyi bir değişiklik oldu. İlk üç kitabını Stieg Larsson'ın yazdığı, karakterleriyle ve kurgusuyla kendini içine çeken bir seri. Lizbeth Salander da edebiyatın unutulmaz karakterlerinden biri tabii ki.

5.Harry Hole Serisi
  Polisiye okumayı çok severim ve klasik Amerikan polisiyelerinden sonra Harry Hole bana çok iyi gelmişti. Yazarın kendine özgü tarzı ve aynı kitapta bir kaç hikayeyi birden işlemesi ve serinin genel bir hikayesinin olması onu diğer polisiyelerden ayırıyor. Ve tabii bir de klasik zeki, insanlarla anlaşamayan genç polis ya da emekli dedektif yerine Harry Hole hayatla uyumsuz, ayyaşın teki. Tüm bunlar seriyi bende ayrı kılıyor. :)


6.Kralkatili Güncesi
  Patrick Rothfuss'un efsane üçlemesi. Kvothe ve onun unutulmaz maceralarını okumak çok zevkli. Türü her ne kadar fantastik kurgu olsa da türünün diğer örneklerinden çok farklı bir tarzı da var. Yalnız serinin üçüncü kitabı hala çıkmadı, tek dileğim ben ölmeden önce çıkması. :D

  Bu haftanın başlığı hem çok güzel hem çok zordu. Daha atladığım bir sürü seri oldu kalbim buruk. :D Rizzoli and Isles, Zaman Çarkı, Robert Langdon, Ateş Serisi'ni de çok seviyorum. Daha başka seriler de var ama kaldılar, onlardan özür diliyorum. :) Herkese güzel ve bol kitaplı Pazar'lar. :)

17 yorum:

  1. Son 2 seriyi il kez duydum. Centilmen Piç serisini okumayı düşünmedim değil. Oldukça değişik bir kurgusu var. Yorumuna sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harry Hole çok popüler bir seri değil ama Kralkatili Güncesi'ni mutlaka duymuşsundur ya, Rüzgarın Adı ilk kitabı. :)
      Evet, kesinlikle öyle, Centilmen Piç serisine mutlaka bakmalısın. :)

      Sil
  2. Sanderson serileri, Centilmen Piç Serisi, Millenium Serisi ve Kralkatili Güncesi serisi okunacak. Merak ettiğim bütün serileri okumuşsun :-)

    Harry Hole'un filmi çekiliyor haberin var mı? Hayranı olduğum Michael Fassbender canlandıracağı için kesin izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo süper Şule abla, umarım yakın zamanda okursun yorumlarını merak ediyorum. Bu serileri çok seviyorum ya kıymet verecek kişiler de okuyup sevsin istiyorum. :D
      Yok, senden duydum. Sinema sektörünü hiç takip edemiyorum ki ben. :) Oyuncuyu tanımıyorum ama bir bakayım resimlerine. Harry Hole özgün bir karakter, onu canlandırması kolay olmasa gerek. :)

      Sil
  3. Merhabalar öncelikle :D

    Ben bnu pazar 6'lısı olayına bu kadar geç kaldığım için gerçekten pişman olmaya başladım. Sayesinde hem yeni bloglar tanıdım hemde yeni okunacak kitaplar öğrendim. Gerçekten seçimlerin beni etkiledi. Milenyum Serisi'ni başka bir listede de görmekten ayrıca mutlu oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cahil Okur'cum. :) Hoşgeldin aramıza.
      Pazar 6'lısına uzun zaman katılmak isteyip katılamamıştım, 2017 de kararlı bir şekilde başladım, her zaman katılamasam da deniyorum ve hem iyi hem zevkli oluyor. :)
      Millennium sevmen de ayrıca mutlu etti, gerçekten güzele seri. ^-^

      Sil
  4. Harika bir pazar 6'lısı daha, fantastik kitaplara uzun bir ara vermiştim ama zaman çarkı serisinden bir kaç kitap aldım, bakalım zamanın gelmesini bekliyorum:) bu arada kralkatili güncesini de george r. martin'in zannediyordum, listedeki seriler de oldukça ilginç, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, ben daha ikş tanesini okuyabildim zaman çarkının. :D Umarım seversin, yorumunu bekliyorum. 😊
      George Martin'in serisinde kralkatili var ama bu seri onun değil. Patrick Rothfuss'un.😄

      Sil
  5. Kralkatili Güncesi'nin ilkini ve Millenium serisini okudum, son kitabını da merak ediyorum. Harry Hole'u hala merak etmekteyim ama önce o çevrilmeyen kitaplar çevrilecek :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge Adamın Korkusu da güzel, onu da oku mutlaka. 😊
      Harry Hole'un çıkmayan bir tek ikinci kitabı kaldı, ilk Kitap Kasım da çıkmıştı. İkinci de çıkar umarım, merak ediyorum. 😊 seriye devam edemiyorum ikinci yüzünden. :D

      Sil
  6. İkinci kitap ilk Kitap kadar güzel olmayacak ama Locke ve Jean'ın olduğu tüm kitaplar okunur gibi geliyor bana. :D
    Sissoylu'ya mutlaka devam et ya, mükemmel seri. Kuşatma da çok güzeldi kesinlikle. :))

    YanıtlaSil
  7. Jo Nesbo daha önce görüp ilgimi çekmeyen yazar ama sonra 221B dergisinde görüp merak ettiğim bir yazar oldu.Senin yorumunda üstüne iyi geldi mutlaka deneyeceğim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene, çok iyi bir seri Harry Hole. Türkiye'de ikinci kitap hariç tüm kitaplar çıktı, bende onu bekliyorum. :D

      Sil
  8. Sissoylu hariç liste hep okumak istediğim serilerden oluşmuş. Yanlış anlaşılma olmasın diye ekleyeyim hemen Sissoyluyu okuduğum için Sissoylu hariç dedim yoksa okumak istemediğimden değil :D Gerçi daha ilk kitabını okudum ama kesinlikle devam etmek istiyorum seriye. Sissoyluyu okuduktan sonra fark ettim ki benim okuduklarım fantastik değilmiş meğer :D O oluşturulan fantastik dünya, karakter, diyaloglar... Allahım hala yaşattığı okuma zevkinin tadı damağımda :D

    Harry Holu'un yazarı kimmiş hiç bilmiyorum diye googleda arattım ve meğer Şeytan Yıldızının yazarıymış. Şeytan Yıldızını yanlış hatırlamıyorsam liseye geçtiğim yaz okuduğumdan (o yazım tamamen polisiye ile geçmişti :D) tek hatırladığım şey sonunun beni gerçekten şaşırttığıydı. Kitabın bir seriye bağlı olduğunu hiç bilmiyordum, sayende öğrenmiş oldum teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan Brandon Sanderson okuyunca ister istemez o hisse kapılıyor, meğer daha önce okuyup sevdiğim fantastik kitaplar ne kadar basitmiş diyorsun. :D Serinin devamını getir mutlaka, iki kitap da mükemmel yaa. 😊 😊
      Şeytan Yıldızı güzel kitap, ben bu yaz okudum çok sevmiştim. Seri çok düzensiz çıktığı için herkes başka bir yerinden okumuş oldu ya. :D
      Diğer serileri de çok seviyorum ben, umarım sende seversin. ^-^

      Sil
  9. Okumayı seviyorsunuz. Gerçekten güzel😃👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sık sık okurum. 😄 Okumak mükemmel bir şey.

      Sil