17 Mart 2017 Cuma

Kitap Hırsızı - Markus Zusak | Kitap Yorumu



Orijinal Adı: The Book Thief
Seri: Yok
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 574
Baskı Yılı: 2014
Goodreads Puanı: 4.36  ( 1,212,933 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Hiç Kimse Sıradan Değildir'in yazarı Markus Zusak'tan tüm dünyada büyük yankı uyandıran sıra dışı bir roman.Nazi Almanyası'nda geçmekte ve son derece yoğun bir şekilde bu tarihte alınan notlar ile birlikte ölüm anlatılmaktadır. II. Dünya Savaşı'nın dorukta olduğu bu günlerde, bir üvey anne ve baba ile birlikte yaşayan genç kızın, evlerine sakladıkları genç ile aralarındaki ilişki anlatılır. İlk olarak 2005 yılında yayınlanan kitap pek çok ödül kazanmış ve 230 hafta boyunca New York Times En Çok Satanlar listesinde yer almıştır


Yorum

  Herkese merhaba! Bu ara ne istediğim gibi kitap okuyabiliyor ne de bloga uğrayabiliyorum, çağımızın en büyük sorunu zaman yetmezliği sanırım. Ne yapsak da yetmiyor.

  Kış Şenliği sayesinde evdeki kitaplarımı eritmeye çalışıyorum bunlardan biri de Kitap Hırsızı. Ne zamandır okumak istiyordum ancak yeni vakit bulabildim. Bu zamana kadar bekletmeseydim keşke dediğim kitaplardan oldu kendisi.



  Kitap II. Dünya Savaşı sırasında Almanya'da geçiyor ve küçük kitap hırsızı Liesel ve oun yaşadığı Himmel sokağındaki diğer insanların hikayesini konu alıyor. Kitabın konusu çok farklı değil ya da bulunduğu ortam, benzeri romanlardan pek farkı yok bu yönde. Ancak bu kitabı bu kadar özel ve eşsiz kılan karakterleri ve kendine özgü olan anlatım tarzı.

  Kitaptaki her karakter gerçekten çok iyi kurgulanmıştı, hepsi bir şekilde gönlünüzde yer sahibi oluyor ve onlarla yaşamaya başlıyorsunuz. Liesel, Rudy, Hans, Max ve diğerleri.. Hepsi mükemmel karakterlerdi, iyi ya da kötü olarak mükemmel değil, tamamen hayatın içinden, tamamen doğal ve kendinizi bulduğunuz ya da olmak istediğiniz karakterler. Bu arada sizi bilmem ama ben Hans Hebermann'ı okudukça aklıma Harper Lee'nin Bülbülü Öldürmek kitabındaki Atticus geldi ki o da benim en sevdiğim kitap karakterlerinden biridir.
(Bülbülü Öldürmek'in kitap yorumuna buradan ulaşabilirsiniz. Hep Atticus'tan bahsetmiştim. :D)

  Kitap Hırsızı çok yüksek tempolu, hop diye okunan bir kitap değil belki ama içinden çıkmak da hiç kolay değil. Ben üstüne fazla konuşmak istemiyorum bence bu kitabı okuyun ve kendiniz görün. :)

Küçük bir dipnot: Ben yazarın daha önce Hiç Kimse Sıradan Değildir adlı kitabını okumuş ve sevmemiştim, biraz tereddütlüydüm o yüzden ama tereddüdüm tamamen boşa çıktı.

Puanım


10 yorum:

  1. İsmi zaten insanı merak ettiriyor. Kitap Hırsızı:)))böyle isimli bir kitabı sanırım pekçok okur merak eder. Evet bu aralar yoktun, özlettin. :)Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara okumaya bile zor zaman buluyorum ya, bende özledim buraları okuyamadığım bir sürü yazı birikti. :D
      Evet kitabın insanı fazlasıyla çeken bir ismi var. :)

      Sil
  2. Haklısın ya insan neye zaman ayıracağını şaşırıyor, birine yüklenince diğerleri kalıyor. Şuan adını hatırlamıyorum da bir yazarın bir sözü vardı, insanın okumak için ikinci bir ömrü olmalı, gibi bir sözdü ve çok haklı. :D
    Bu kitabı çok sevdiğini biliyordum, bu da merakımı körüklüyordu ve haklılığını gördüm. :) Anlatıcısı beni de çok etkiledi ama spoiler vermemek için pek bahsetmedim. :)

    YanıtlaSil
  3. Kitap Hırsızı2nı ocak ayında okudum ve çok sevdim. Kitabın gazıyla yazarın yayınlanmış 4 kitabını da aldım. Köpek serisinin 3 kitabını okudum ve büyük hayal kırıklığı yaşadım. Senden ve Esseve Rin'den duyduğuma göre Hiç kitabı da çok güzel değilmiş. Sanırım yazarın tek güzel kitabı Kitap Hırsızı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kitabı uzun zamandır merak ediyordum ve bir çok sevdiğim okur da sevdiği için aldım ve okudum. Hiç Kimse Sıradan Değildir'i uzun zaman önce arkadaşımın önerisi ile okumuştum ve yazarı sevmemiştim açıkçası, bu yüzden Köpekli serisini merak etmiyordum, haklı olduğumu da sayende anladım.
      Diğer kitapları iyi olmasa da bu gerçekten güzel. ^-^

      Sil
  4. çok sevdiğim bir kitaaaap ve filmi de çok güzeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemedim, fragmanına dahi bakmadım, zihnimde çok güzel yer edindi bozulsun istemem. :))

      Sil
  5. Yaşasın kitap hırsızları. Herkese öneriyorum, zaten blog ismim de öneri niteliğinde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insan blogunun adının gördükçe aklına bu kitap geliyor ve çok güzel demek ki ondan bu adı koydu diyor. :D

      Sil
  6. Bloğunu yeni keşfettim ve seni çok sevdim ben blogumu yeni açtım lütfen benim bloguma da uğramayı ve yorum yapmayı unutmayın hepinizi çok seviyorum:)

    YanıtlaSil