6 Mart 2017 Pazartesi

Şimdi ve Daima - Ray Bradbury | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Now anf Forever
Seri: Yok
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2010
Goodreads Puanı: 3.66  (1.675 Oy)


Arka Kapak Yazısı
  Şimdi ve Daima, bilim-kurgunun en büyük isimlerinden Ray Bradbury'nin, bambaşka dünyalara ait iki kısa romanını bir araya getiriyor.

  Leviathan '99, Herman Melville'in Moby Dick'inin şaşırtıcı, usta işi bir uyarlaması niteliğinde. Kaptan Ahab'ın yerini çılgın bir uzay gemisi kaptanı, Beyaz Balina'nınkini de dev bir kuyruklu yıldız alıyor. Ray Bradbury, Moby Dick'in anafikrini olduğu gibi koruyarak, insanoğlunun tutkularının sınır tanımazlığını uzayın derinliklerine taşıyor.

  Bir Yerlerde Bir Müzik Çalıyor ise, bambaşka bir coğrafyaya götürüyor bizi. Amerika'da gizemli bir kasabayı ziyaret eden bir gazeteci, yaşamın ve zamanın anlamını yeniden keşfeder. Ancak bu keşifle birlikte, kaderini belirleyecek bir seçim yapmak zorunda kalacaktır. Bu benzersiz anlatıda, Bradbury'nin şiirsel üslubu, olayların büyüleyiciliğinden geri kalmayarak, mistik bir hava yaratıyor.


Yorum
  Fahrenheit 451'den sonra Bradbury'i çok sevmiş, Yakma Zevki, Mars Yıllıkları ve Dövmeli Adam'ı okumuştum. Yazarın bu dört kitabını da çok beğenmiştim. Genelde öykülerden oluşan kitapların hepsi dolu dolu , her öykünün size vereceği bir mesajı mutlaka var. Öykü türünü pek tercih etmesem de Bradbury'nin öykülerini ve öykülerindeki mesajları okumayı seviyorum. Bu yüzden Şimdi ve Daima'yı tereddütsüz aldım.

  Kitabın içinde iki kısa roman yer alıyor. Yazar her zamanki gibi bilim kurgu türünde yazmayı tercih etmiş. İlk kısa-roman, uzayda ve 2099 yıllarında geçiyor. Diğeri ise 20. yyın ikinci yarısında Amerik'da. Açıkçası ben iki hikayeyi de sevemedim, bir türlü kitaba ısınamadan kitap bitti. Özellikle de ilk hikayeden oldukça sıkıldım, yazarın sevdiğim tarzını bu kitapta bulamadım. hikayelerin derin anlamlı ana fikirleri yoktu ve özellikle uzayda geçende yaşanan olayları saçma buldum. Uzaylı şeylere hiçbir zaman ısınamayacağım sanırım.

  İkinci hikaye daha iyiydi, yazarın o ham madde ile daha güzel şeyler yapmasını beklerdim ama olmamıştı. Yine de fena değildi, zaman zaman çok güzel noktalara değiniyor.

  Genel olarak kötü bir kitap olmasa da Bradbury için oldukça basit bir kitaptı, biraz hayal kırıklığına uğradım ne yalan söyleyeyim. Bu kitabı okuyun da okumayın da demem ama Bradbury okuyacaksanız, Fahrenheit 451, Mars Yıllıkları gibi kitaplardan başlayın. Onlar gerçekten çok güzel eserler. İyi okumalar. :)


Alıntılar
Günü yaşa, anın tadını çıkar.
Bir kitap seç. Bir yaşama yelken aç.
Gelecek içinde bulunduğumuz andır.
Silinip gitmeden önce bir görüntüyü belleğine iyi yerleştir.

Puanım
 

14 yorum:

  1. Hayal kırıklığı yarattığına üzüldüm, ben henüz romanını okumadım ama Gökgürültüsünün Sesi isimli kısacı öyküsünü çok beğenirim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kötü değildi aslında ama Bradbury için yeterince iyi değildi. Onu okuduğumu hatırlamıyorum, öykü türünde en sevdiğim yazarlardandır yoksa. 😊

      Sil
    2. Okumak istersen ben naçizane dilimize çevirdim:)yıllar önce öğrenciler ve edebiyat meraklıları için bir blog açmıştı orada.:) İsmini yazınca geliyor, short story dünyası diye. Ben çok severek okudum ve çevirdim. Kitabını da almak istiyorum.

      Sil
    3. Vay süper bu hemen bakacağım, çeviri yaptığını bilmiyordum çok merak ettim. ^-^

      Sil
  2. Bu yazarı hiç okumadım. Gerçi kitabı sen de çok sevmemişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın bu kitabını çok sevmedim ancak okuduğum diğer kitaplarını çok sevdim, çok güzellerdi. 😊

      Sil
  3. Fahrenheit 451'i okunacaklar listemde :D Yazarı bu kadar övmüşsün, önlere çekeyim meraklandım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim kurgu ve öykü türünde en sevdiğim yazarlardan biri mutlaka bakmalısın. Yorumunu merakla bekliyorum, umarım sende seversin. 😊 😊

      Sil
  4. Bana göre bir kitaba benziyor, efendim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bradbury'nin kalemi güzeldir, ortaya çok güzel eserler çıkarır. 😊

      Sil
  5. daha 451 i okumadığımı söylesem mi , yoksa bu itirafı kendime mi anlatsam bilemedim , :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna yeni yanıt yazabiliyorum kusura bakma.
      Hiçbir şey için geç değil derler. :) Bir ara oku da azıcık geç oluversin. :D

      Sil
  6. fahrenhaytı pek sevmiştim başka okumadım ama okumalı eveet :) iyi hatırlatma olduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu bende çok sevince yazarın başka kitaplarını da okudum, gerçekten güzel yazıyor. :)

      Sil