29 Mart 2017 Çarşamba

Babalar ve Oğullar - İvan Turgenyev | Kitap Yorumu


Orijinal Adı: Отцы и дети
Seri: Yok
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 264
Baskı Yılı: 2010
Goodreads Puanı: 3.94  (47,165 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Klasik Rus edebiyatının unutulmaz yazarı Turgenyev, çağdaşlarından bütünüyle farklı bir yol izlemiş, yaşadığı dönemde Avrupa'da yazılan romanlara ve Avrupa kültürüne daha yakın bir tavır sergilemişti. Turgenyev'in başyapıtı olarak tanımlanan Babalar ve Oğullar, bu etkinin izlerini taşır. Romanın öne çıkan karakteri Bazarov, arkadaşı Arkadiy'e ve onun modern değerlerle yaşamayı seçen babasıyla amcasına öyle sinir bozucu bir biçimde karşı çıkar ki, sergilediği nihilizm Bazarov'un müthiş zekâsıyla birleşince genç bozguncunun saldırılara uğraması kaçınılmaz olur. Tıpkı romanın yayımlanmasından sonra yoğun saldırıya uğrayan Turgenyev gibi. İvan Turgenyev, Babalar ve Oğullar'ın yayımlanmasından sonra ülkesini terk etmek zorunda kalmış, yaşamını Avrupa'da sürdürmüştü.

Yorum

  Kitabı bitireli iki gün kadar oldu ancak yorumu yeni yazabilyorum, Kusursuzlar'a o kadar öfkelenmiştim ki ilk onun yorumunu yazdım. 

  Turgenyev'in en bilinen eseri Babalar ve Oğullar 19.yy Rusya'sında köylü ve eğitim görmüş sınıfın karşılaştırıldığı bir eser. İki baba ve iki oğulun kesişen hikayeleri. İsminden sonra ben daha net bir baba-oğul çatışması beklemiştim ama yazar düşündüğüm kadar durmadı bu konunun üzerinde. Daha çok Bazarov karakteri ve onun nihilizmine ağırlık vermiş.

  Bazarov.. kitabın başında kitabın yan karakterlerinden biri gibi dursa da kitabın en güçlü ve en üstünde durulan karakteri. Bazarov'un kendinden emin oluşu, güçlü düşünceleri karşısındaki her karakteri etkiliyor ve hepsinin üzerinde ayrı bir etkiye sebep oluyordu. Arkadiy ise Bazarov'dan etkilenen, yakın bir arkadaşı. Zaman geçtikçe Bazarov'un düşüncelerine daha net hakim oluyoruz, ilk başlar yazar Bazarov'un nihilizmini övüyor gibi görünse de sonlara doğru onun düşünce yapısındaki boşlukları göz önüne seriyor.

  Eski-yeni kuşağın arasındaki farkın Turgenyev'in kaleminden okumak ve o zamanın Rus yaşam tarzına şahit olmak açısından Babalar ve Oğullar çok uygun bir klasik. Dili açık, okuması kolay bir eser, okumak isteyen herkese öneririm. 

Alıntılar

Anılarım pek çok ama hatırlanacak hiçbir şey yok, önümde ise uzun, upuzun bir yol var ama bir amacım yok.. Bu yola gitmek de istemiyorum. 
geçmişi hatırlamanın lüzumu yok, geleceğe gelince; onun için kafa patlatmaya değmez. 
Sevilmeden sevmekten daha güç hiçbir şey yoktur. 
Ölüm eskidir ve her birimize yeni gelir.

Puanım


13 yorum:

  1. Yıllar önce okumuştum bu kitabı.Rus edebiyatının güzel eserlerinden biri.Ben de tavsiye ederim. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Rus edebiyatında çok güzel eserler var gerçektende bu da onlardan biri. :)

      Sil
  2. Ben de yıllar yıllar önce okuyup çok sevmiştim😄.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz geç kaldım biliyorum ama nihayet okudum diye de mutluyum. :D

      Sil
  3. off çok yıllar olmuş okuyalı , seviyorum ben Rusları :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bende bayılıyorum Rus edebiyatına. :) Bu kitaba biraz geç kaldım ama olsun. ^-^

      Sil
  4. Çok olmuş bu kitabı okuyalı yeniden okuma zamanı gelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla unutuyor insan ne yazık ki, benimde yeniden okumak istediğim çok kitap var. :)

      Sil
  5. Benim de hala çok eksiğim var ya. :D Umarım okur ve seversin bunu da. ^.^

    YanıtlaSil
  6. Okunmasa da olur. Kaybedeceğiniz bir şey yok.

    YanıtlaSil
  7. Acaba bazorov tesadüfi mi yoksa isteyerek mi hastalandı sorularını aklıma getiriyor. Ama demiş bazorov mutluluk bizim olmadığımız bir yerdedir

    YanıtlaSil